Susanne Koster: De trap naar de hemel 12+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo

Susanne Koster: De trap naar de hemel 12+

Berichtdoor Marjo » 26 Mar 2006, 21:26

De trap naar de hemel

Koster noemde het haar beste boek. Ik ben het met haar eens.

Marika heeft liefdesverdriet, haar vriend heeft het net uitgemaakt, en ze wil het liefst de hele dag in bed blijven simmen..
Weer zo'n zoetsappige meisjesroman, dacht ik. Zal ik wel verder lezen? Toch maar gedaan, en dan ontpopt zich een reuze spannende jeugdthriller, die ook ik niet meer weglegde voor het uit was! Want Marika ontmoet een geheimzinnige jongen. Nou ja, jongen? Hij is al 23, en werkt. Hij troost haar in haar verdriet, steunt haar tegen de pesterijen op school, en is bereid alles voor haar te doen. Zegt hij. Maar tegen welke prijs dan? Want vrijen wil hij niet.
Af en toe heeft Marika haar twijfels maar ze is verliefd, en gaat met hem mee als hij daarom vraagt. En daar krijgt ze spijt van als haren op haar hoofd!!
Verder zeg ik niets, het is zeker de moeite waard om eens lekker bij te huiveren...

De trap naar de hemel is de vertaling van 'stairway to heaven', van Led Zeppelin. Deze muziek speelt een rol in het verhaal. Susanne Koster vertelde eens dat ze deze muziek zelf heel mooi vindt! En toch geeft ze het een lugubere betekenis mee. Maar wat ze ook zei: dat ze vond dat dit haar beste boek is, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!

Hardcover | 207 Pagina's | Sjaloom | 2004 ISBN: 9062494528

© Marjo

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2006, 13:44

Je weet het weer spannend te brengen marjo.
Ik wil het dan weer gelijk lezen om te weten hoe het afloopt, maar er ligt nog een behoorlijke stapel te lezen hier. *Zucht*

Dettie
Laatst gewijzigd door Dettie op 28 Jan 2007, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjo

Berichtdoor Marjo » 27 Mar 2006, 14:14

Ik heb lekker niets verteld over wat er gaat gebeuren...en spannend is het!!!

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 27 Mar 2006, 16:55

Nee en ik heb al gegoogled maar daar word ik ook niets wijzer van. Daar wordt ook niet méér verteld, mopper mopper zucht.

Dettie

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”