Suzanne Weterings - Een krekel in mijn slaapzak 6+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Suzanne Weterings - Een krekel in mijn slaapzak 6+

Berichtdoor Marjo » 21 Sep 2022, 19:28

Dit boek is een kerntitel voor groep 1-2 van kinderboekenweek 2022 "Gi-Ga-Groen".

Omslagtekst:

Op ontdekkingstocht in de natuur

Het is hartje zomer.
Mijn voeten zijn zo blij.
Ze mogen in hun blootje.
Mijn schoenen hebben vrij.

Met je blote voeten op het gras, op je buik liggen kijken naar een mier, luisteren naar het gezoem van insecten, het plukken van de eerste rijpe framboos: buiten is er altijd iets te zien, horen, ruiken of proeven.
Met haar versjes hoopt Suzanne Weterings kinderen te inspireren om meer en beter te kijken naar planten en dieren om hen heen. Want natuur is overal, in het bos, het park, je eigen tuin of balkon.

Ikke: Versjes over de natuur. Het is hier wel bekend dat ik niet veel met gedichtjes heb, en helaas vormen deze daar geen uitzondering op.
Maar het is natuurlijk heel goed dat er binnen het kinderboekenweekthema een versjesboek zit. En ik vind de illustraties van Annette Fiening wel mooi!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Suzanne Weterings - Een krekel in mijn slaapzak 6+

Berichtdoor Dettie » 22 Sep 2022, 11:04

Is groep 1-2 voor 6+ of voor jongere kinderen?
Bij het andere boek zet je 4+ in de onderwerpregel namelijk. en dan ben ik confused, o dear o dear. :-D

En jij en niets met gedichtjes? Je leest toch wel heel veel van Busser en Schröder wat bijna allemaal gedichtjes zijn.
Wat maakt dat je het in dit boek niet waardeert en de boeken van Busser en Schröder wel?
Qua dichtstijl verschillen ze niet zoveel, zo te zien.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Suzanne Weterings - Een krekel in mijn slaapzak 6+

Berichtdoor Marjo » 22 Sep 2022, 16:08

Groep 1/2 is de kleuterklas, van 4-5 jaar. Groep 3 is vanaf 6 jaar. Ik neem die regels letterlijk over, en dan krijg je dit.
Maar: de groep voor wie de kerntitel bedoeld is, klopt niet altijd met de leeftijdsaanduiding in het boek.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten