Rico Hop - Dwars en Co

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Rico Hop - Dwars en Co

Berichtdoor Marjo » 19 Jun 2022, 19:55

Geen verslag, maar ik wil wel even vertellen dat dit een heel erg leuk boek is. Ik had het niet verwacht, dacht dat het in de hoek van de loser en boomhutten kon, maar deze is echt leuker. Leuk verhaal, met zelfs een boodschap, en een leuk taaltje van een van de personages. Daar houd ik wel van!
Zou me niets verbazen als deze de Hotze de Roosprijs 2022 wint!
Enkele woorden: de brievenspleet; de haarpoetser; de achteropzak; de omhoogklimmer; de ruimtezoeker...
Nu denk ik dat de dubbeltjespannenkoek misschien minder goed gevonden is, maar wie weet snappen kinderen dat toch wel.

Geplukt:
Dwars en Co gaat over Stip. Stip is een klein wezentje en woont onder de grond. Hij wordt opgeleid tot dwarsligger. Dwarsliggers zorgen ervoor dat het leven van mensen een stukje rotter is dan het normale leven al is. Ze zorgen ervoor dat sokken verdwijnen, dat de cola geen prik meer heeft en dat mensen gaatjes krijgen. SSTT niet doordervertellen joh!

Als Stip eindexamen moet doen, moet hij in een heel hoog flatgebouw in ieder huis dwarsliggen. Hij overziet het niet en door zijn leraar wordt hij ook niet serieus genomen. Stip komt de eerste twee huizen nog wel door, maar als hij in het derde huis komt, gaat het fout.

Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten