Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Berichtdoor Dettie » 18 Dec 2020, 12:37

de grote reis van eten: van je mond tot in de wc en verder

Lees de recensie http://www.leestafel.info/floor-bal

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Berichtdoor Marjo » 14 Mar 2021, 19:45

Twijfelachtig. Kun je het een kleuter uitleggen zoals het echt zit? Je moet het wel vereenvoudigen. Eigenlijk vind ik het best wel goed uitgelegd allemaal, en de tekeningen zijn ook duidelijk. Of kleuters dit maar een eng idee vinden? Ha ja, nou dat vind ik ook, dus niet zo gek.
En ze legt weel uit, in kleutertaal, wat bacteriën zijn: harde werkers, die niet denken maar doen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2021, 10:59

Zelf vond ik het dus niet zo duidelijk uitgelegd. Vooral met die afbeeldingen erbij die buiten het lijf plaatsvinden. Ik vond het dus niet vereenvoudigd maar erg vaag gehouden. Alsof ze zelf ook niet zo goed wisten hoe het eigenlijk allemaal zat.
Je kunt in kleutertaal echt wel heel goed uitleggen hoe het zit. Ik heb bijvoorbeeld ooit een keer een boekje gelezen over het griepvirus, het virus was een stel soldaatjes die andere soldaatjes aanvielen. Heel helder en beeldend gebracht.

Maar sowieso, een kleuter van 4 die verteld wordt hoe je eten eindigt in poep etc. Zitten kleuters daar op te wachten? Ik twijfel maar ben geen kinderdeskundige natuurlijk.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Berichtdoor Marjo » 15 Mar 2021, 13:33

Ik ook niet hoor. Maar een kind van vier leest niet zelf, je kan opmerkingen maken en vragen beantwoorden. Ik zie er niet zo'n probleem in.
Of ze er op zitten te wachten? Daar heb je een punt. Geen idee. Maar poep en zo vinden ze wel prachtig!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Floor Bal & Emanuel Wiemans - Dag drol 4+

Berichtdoor Dettie » 15 Mar 2021, 14:29

Ja dat ze voorgelezen worden is natuurlijk ook weer waar. Dan kun je gelijk dingen toelichten, daar had ik niet aan gedacht, maar dan nog. Ik was er dus niet kapot van maar ja, je hebt gelijk, praten over poep is voor kinderen altijd leuk!

Dettie


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten