Kazuo Iwamura - 14 muisjes in de winter 3+

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Plaats reactie
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Kazuo Iwamura - 14 muisjes in de winter 3+

Bericht door Dettie »

Brrr, je krijgt het gelijk koud als je de eerste afbeelding in het boek ziet. Het sneeuwt en de wind blaast heel hard. Maar uit het boomraampje schijnt een gezellig, warm lichtje. Gauw naar de volgende pagina...

lees verder http://www.leestafel.info/kazuo-iwamura

Dettie
Marjo

Re: Kazuo Iwamura - 14 muisjes in de winter 3+

Bericht door Marjo »

Ik zou een boek als dit meteen uit de stapel kiezen!
Marjo

Bericht door Marjo »

Dat dacht ik toen, maar nu ik het dan uit de stapel heb getrokken valt het vies tegen. Het is een boek dat gaat over sfeer. Er is nauwelijks een verhaal, het is een impressie over wat de winter is.
Als je de frisse omslag hebt gezien verwacht je dat het binnen in het boek ook fleurig is, maar de winter van Iwamura is nogal donker. zo gauw je in het hol van de muizen bent. Realistisch denk ik, maar ook somber.
Er is wel heel veel te zien op al die pagina's, ik vind het wel een prima kijkboek.
Laatst gewijzigd door Marjo op 26 mei 2020, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Nee het is niet geweldig, de afbeeldingen en tekst kloppen niet bij elkaar. Zelf vond ik de afbeeldingen wel erg mooi en gezellig. Precies wat je zegt een prima kijkboek en hoe langer je kijkt, hoe meer je ontdekt. Dat vond ik wel leuk. De figuurtjes hebben elk hun eigen 'verhaaltje'. Maar voor de rest rammelt het allemaal nogal. Jammer hoor.

Dettie
Plaats reactie