Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Marjo » 27 Nov 2015, 20:52

Na 'zomerliefde' opnieuw een chicklit voor jonge meiden.

Lees meer: http://www.leestafel.info/jeugdboeken-10

Annemarie
Berichten: 8537
Lid geworden op: 19 Apr 2011, 20:06

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Annemarie » 28 Nov 2015, 12:34

Dit zal vast in de smaak vallen maar ik ben het met je eens dat meisjes van tien ook aan andere dingen mogen denken.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Dettie » 29 Nov 2015, 09:36

"Gelukkig kijkt Eva verder dan de buitenkant, het zou anders een erg nikserig boek zijn. Ze ziet waar een ander mee worstelt, en helpt voor zover ze dat kan. Te beginnen met haar eigen zusje."

Gelukkig maar want ik krijg de kriebels van dit boek. Het is net als bij romannetjes allemaal hetzelfde. Testjes, kleertjes enz. Weten ze nu niets beters te verzinnen?
Een moeder van een vriendin zei altijd: De romannetjes eindigen waar het échte leven begint.
Met dit soort boeken wordt ook een vals beeld geschapen. Alsof de wereld alleen maar om zoenen, jongens en uiterlijk draait, en met dit soort boeken houd je dat in stand. Een beetje meer meegeven moet toch toch niet zo moeilijk zijn?

(k dacht eerst ik reageer niet want het is inmiddels wel bekend hoe ik over chicklits denk, chicklits voor kinderen vind ik net zo nikserig, zoals Marjo zo mooi zegt. Maar ik kon het niet laten, het gaat om kinderen die dit soort boeken te lezen krijgt en ik hoop altijd dat ze betere dingen aangeboden krijgen dan deze nikserigheid. Daar ga ik voor.)

Dettie
gromt nog even door ;-)

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Marjo » 29 Nov 2015, 11:03

Grom jij maar lekker hoor...opkroppen helpt niet en ik verwachtte het al..

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Renate » 04 Jun 2021, 15:18

Nou, ik ben benieuwd naar haar nieuwste boek, dat ik net van de uitgever heb ontvangen. Niet gevraagd, maar Harper en Collins stuurt me nog wel eens ongevraagd boeken op. De laatste 2 boeken die ik ongevraagd heb gekregen, heb ik niet besproken, omdat ik er niet in kon komen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Marjo » 04 Jun 2021, 19:16

Nou maak je me nieuwsgierig, welke boeken dat zijn?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Renate » 04 Jun 2021, 19:43

Het eerste weet ik niet meer, maar dat was een soort aangepaste versie van Sneeuwwitje naar ik meen en het tweede boek, dat ik nog heb liggen is het tweede deel uit een serie. Het boek heet Bloed en honing en is geschreven door Shelby Mahurin.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Marjo » 04 Jun 2021, 21:33

Een aangepaste versie van Sneeuwwitje, dat klinkt wel intrigerend. Die andere ken ik niet.
Ik ben benieuwd of je het boek dat volgt op dat van dit item wel kunt waarderen! Romantiek voor de jeugd denk ik. Is dat wel jouw ding?

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2021, 12:05

Ik ben er in begonnen en ik moet zeggen dat ik het mierzoet vind.
Het is zo geschreven dat de doelgroep zich er goed in kan herkennen.
Ik moet zeggen dat het niet echt mijn ding is. Ik geef toch de voorkeur aan iets meer fantasie, iets dat minder lijkt op het dagelijks leven.

Tja, ik weet helaas niet meer hoe het boek met die aangepaste versie van Sneeuwwitje (de hoofdpersoon komt er achter dat ze de boze stiefmoeder is), maar na de dood van m'n vader heb ik het boek naar de bibliotheek in de flat gebracht, maar die is al een tijd dicht, in verband met coronabesmettingen.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Marjo » 05 Jun 2021, 12:41

Wat leuk, een bibliotheek in de flat! Ds~at zou er veel meer moeten zijn!
En ja, dit boek, precies wat ik dacht. Maar het zal niet dik zijn denk ik.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Renate » 05 Jun 2021, 14:48

Eerst was er een bibliotheek in de flat, dat veranderde in een weggeefboekenkast in de hal van de flat, maar dat werd misschien wat te rommelig. Vervolgens werden de kasten naar een andere ruimte verplaatst, die ook wel altijd toegankelijk was, maar iets minder in het zicht was en ook deze werd opgeheven. Daarna kwam er iets in de ruimte waar de schoonmakers wel eens zitten en die ruimte is weer meestal afgesloten. Het heet een bibliotheek, maar het kan net zo goed weer een soort weggeefboekenkast zijn. Alleen bevindt deze zich nu in een afgesloten ruimte, die beperkt open is en die nu zelfs helemaal gesloten is. Een redelijk deel van de woningen in de flat is verbouwd tot levensloopbestendige woningen, dus er wonen vrij veel ouderen. Dat is vermoedelijk ook de reden waarom er een soort bibliotheek is gekomen. De wijkbibliotheek is al een tijd geleden verdwenen en er is nu alleen een bibliotheek bij het station van Rijswijk en het is de bedoeling dat deze uiteindelijk weer verplaatst gaat worden naar het stadhuis. Dat was ooit het stadhuis, maar toen vond men het te klein en is het stadhuis naar een kantoor bij het winkelcentrum verhuisd. Nu wil men weer terugkeren naar het oude (ooit nieuwe, want er is nog een ander oude stadhuis) stadhuis en nu moet daar dus ook de bibliotheek komen. Dat is dus nog verder van mijn woning. Als de bibliotheek van Rijswijk verhuisd is, ligt hij verder van mijn woning dan de bibliotheek in Wateringse Veld (Den Haag).

Het boek van Jette Schröder is 270 pagina's, maar het is nogal ruim gedrukt, met ongeveer een witregel tussen iedere regel.Je kunt in de witruimte je eigen verhaal schrijven.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jette Schröder - Terug naar school (10+)

Berichtdoor Renate » 15 Jun 2021, 19:25

Marjo schreef:Een aangepaste versie van Sneeuwwitje, dat klinkt wel intrigerend. Die andere ken ik niet.
Ik ben benieuwd of je het boek dat volgt op dat van dit item wel kunt waarderen! Romantiek voor de jeugd denk ik. Is dat wel jouw ding?

Nou, ik krijg net het tweede boek van dezelfde auteur. Dit keer is het kennelijk een soort aangepaste versie van Assepoester.
Het eerste boek is Koud als sneeuw en dit boek heeft de titel Breekbaar als glas. De auteur is Gena Showalter.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten