Jeff Kinney heb ik gelezen
http://www.leestafel.info/jeff-kinney
Ik vond het leuk maar een volgend 'loser' boek hoef ik niet te lezen.
Geronimo en Oomen trekken me ook niet echt.
Wordt het niet veel van hetzelfde vraag ik me af bij alle twee.
Ik krijg de indruk dat ze voortborduren op het succes en een soort vast schema gebruiken dat kennelijk werkt.
Dettie
Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
Re: Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
(Jouw instelling was bij het lezen van Kinney blijkbaar goed...)
Precies: het werkt. Wie zijn wij dan om te 'eisen' dat kinderen alleen maar goede boeken onder hun neus krijgen?
Het is net als met de bouquet voor volwassenen. Sommigen mensen lezen dat nu eenmaal graag. En wie weet pakken ze dan voor de variatie toch af en toe wat goeds tussendoor. Het is met alles zo, met muziek, met film en jawel met boeken: als iets aanslaat komt er meer van hetzelfde. Tot het een keer teveel wordt.
Al denk ik dat wat dit boek van Lotte Hagen betreft de maat nog lang niet vol is: er zullen altijd nieuwe tieners komen, en nou ja, dan blijft dit een leuk boek...
Precies: het werkt. Wie zijn wij dan om te 'eisen' dat kinderen alleen maar goede boeken onder hun neus krijgen?
Het is net als met de bouquet voor volwassenen. Sommigen mensen lezen dat nu eenmaal graag. En wie weet pakken ze dan voor de variatie toch af en toe wat goeds tussendoor. Het is met alles zo, met muziek, met film en jawel met boeken: als iets aanslaat komt er meer van hetzelfde. Tot het een keer teveel wordt.
Al denk ik dat wat dit boek van Lotte Hagen betreft de maat nog lang niet vol is: er zullen altijd nieuwe tieners komen, en nou ja, dan blijft dit een leuk boek...
Ja mijn instelling was zoals het boek was. Ik kreeg wat ik verwacht had.
Maar het is wel zo inderdaad wat jij schrijft. Ik las vroeger ook romannetjes tot ik het ineens zat werd en dacht wéér zo'n verhaaltje.
Het is daarna ook nooit meer 'goedgekomen' ik kan ze niet meer lezen gek genoeg. Het wil gewoon niet meer. Ook die boeken van bijv. Jackie Collins willen niet meer, misschien heeft het gewoon met ouder worden te maken.
Maar inderdaad als er maar gelezen wordt! Dat is al heerlijk natuurlijk.
Dettie
Maar het is wel zo inderdaad wat jij schrijft. Ik las vroeger ook romannetjes tot ik het ineens zat werd en dacht wéér zo'n verhaaltje.
Het is daarna ook nooit meer 'goedgekomen' ik kan ze niet meer lezen gek genoeg. Het wil gewoon niet meer. Ook die boeken van bijv. Jackie Collins willen niet meer, misschien heeft het gewoon met ouder worden te maken.
Maar inderdaad als er maar gelezen wordt! Dat is al heerlijk natuurlijk.
Dettie
Ik heb dat ook zo ervaren. Net alsof je maar een bepaalde hoeveelheid van dat soort boeken kunt lezen. Ineens is het genoeg geweest.
Ik las gisteren in een boek dat een kind zegt... 'Ik stop, mijn ogen zitten vol'.
Mooi hè, zoiets dus ook met die rommannetjes
Dettie
Mooi hè, zoiets dus ook met die rommannetjes

Dettie
Dat is zeker mooi gezegd. Ik denk dat het de formule is die toegepast wordt: Het is toch allemaal min of meer hetzelfde. Op een gegeven moment zie je de kleine verschillen niet meer denk ik. Dan is het net of je de hele tijd hetzelfde boek leest.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”