Ben Golob - Het Land van Zwach (10+)
Hoi Inge,
Ik ben het helemaal eens met Bernadet. Op ‘mijn’ (Jenaplan-)school lezen collega’s het boek ook in de middenbouw voor (groep 3, 4 & 5). De kinderen zijn heel enthousiast.
Ik heb mijn zoontje het verhaal voorgelezen toen hij 7 jaar was en ook hij vond het erg leuk. Soms kroop hij onder zijn dekbed om even lekker te griezelen, maar dat altijd met een glimlach.
Ik denk dat het heel goed te doen is, omdat ik (i.v.m. doelgroep) niet al te veel moeilijke worden en lastige zinnen gebruikt heb. Daardoor is het verhaal leuk voor kinderen van verschillende leeftijden. Tot nu toe heb ik positieve reacties gekregen van kinderen tussen ca. 7 en 14 jaar, maar ook van veel volwassenen.
groeten,
Ben
Ik ben het helemaal eens met Bernadet. Op ‘mijn’ (Jenaplan-)school lezen collega’s het boek ook in de middenbouw voor (groep 3, 4 & 5). De kinderen zijn heel enthousiast.
Ik heb mijn zoontje het verhaal voorgelezen toen hij 7 jaar was en ook hij vond het erg leuk. Soms kroop hij onder zijn dekbed om even lekker te griezelen, maar dat altijd met een glimlach.
Ik denk dat het heel goed te doen is, omdat ik (i.v.m. doelgroep) niet al te veel moeilijke worden en lastige zinnen gebruikt heb. Daardoor is het verhaal leuk voor kinderen van verschillende leeftijden. Tot nu toe heb ik positieve reacties gekregen van kinderen tussen ca. 7 en 14 jaar, maar ook van veel volwassenen.
groeten,
Ben
Bedankt Bernadet. Ik denk dat ik het boek ook ga kopen (een mooi eerste schoolwekenboek om voor te lezen). Wat die spannende dingen betreft. als je ziet dat onze kinderen met scenes uit samurai Jack en meer zo'n bloederige dingen op tv dan vind ik een boek beter omdat het zo "zichtbaar" niet is. Over het algemeen praten we ook nog een paar minuten over hetgeen er die dag voorgelezen is geweest zo kan hij indien bepaalde dingen "slecht" bekomen zijn erover praten.
Groetjes Inge
Groetjes Inge
Hoi Ben,
Ja de omslag was zeker treffend naar het verhaal gemaakt. Het lijkt me erg moeilijk als je daar niets over te zeggen hebt. Zelf zou ik dat ook willen bepalen denk ik. (
Wat wel prettig is dat het een harde kaft heeft. Persoonlijk had ik er wel wat meer plaatjes in willen zien maar aan de andere kant kan je nu zelf je fantasie laten werken en fantaseren hoe ze er uit zien enz.
En natuurlijk kan je recensies van deze site afhalen, het zou wel fijn zijn als je de bron erbij wil zetten.
Ik zal ook mijn mening plaatsen op je site.
Groet
bernadet
Ja de omslag was zeker treffend naar het verhaal gemaakt. Het lijkt me erg moeilijk als je daar niets over te zeggen hebt. Zelf zou ik dat ook willen bepalen denk ik. (
Wat wel prettig is dat het een harde kaft heeft. Persoonlijk had ik er wel wat meer plaatjes in willen zien maar aan de andere kant kan je nu zelf je fantasie laten werken en fantaseren hoe ze er uit zien enz.
En natuurlijk kan je recensies van deze site afhalen, het zou wel fijn zijn als je de bron erbij wil zetten.
Ik zal ook mijn mening plaatsen op je site.
Groet
bernadet
Hoi Bernadet,
Over illustraties zijn de meningen natuurlijk verdeeld. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, je fantasie wordt er inderdaad erg door beïnvloed. Daarom kijk ik zelf ook niet naar een boekverfilming als ik het boek nog niet gelezen heb. Maar goed zoveel mensen, zoveel smaken…
Als er een recensie op jullie site verschijnt, zal ik die ook op mijn homepage plaatsen. Natuurlijk komt er dan ook een verwijzing naar ‘de leestafel’ bij te staan.
groeten,
Ben
Over illustraties zijn de meningen natuurlijk verdeeld. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, je fantasie wordt er inderdaad erg door beïnvloed. Daarom kijk ik zelf ook niet naar een boekverfilming als ik het boek nog niet gelezen heb. Maar goed zoveel mensen, zoveel smaken…
Als er een recensie op jullie site verschijnt, zal ik die ook op mijn homepage plaatsen. Natuurlijk komt er dan ook een verwijzing naar ‘de leestafel’ bij te staan.
groeten,
Ben
Het is voor zover ik al gelezen heb inderdaad een leuk verhaal. Maar nu heb ik ook eens een boek in handen voor een 10-jarige die voorleesbaar is. Veel "tienerboeken" zijn gemakkelijk te lezen maar zijn daarom niet voorleesbaar. Ik vindt nog altijd dat een voorleesverhaal heel anders opgebouwd is dan een leesverhaal. Het is moeilijker je een voorstelling te maken van hetgeen er gebeurd als je een verhaal voorgelezen wordt dan als je het zelf leest. De reeks van wenteltrap is een reeks boeken voor moeilijke lezers die ook zo goed voorgelezen kan worden. In die reeks zitten ook veel klassiekers zoals gullivers reizen. En als je ze dan nog eens wil voorlezen aan kinderen waar er 4 jaar leeftijdsverschil bij is
(kwestie van geen twee verschillende verhalen te moeten voorlezen
)
Inge

Inge
hoofdstuk 2 van het boek is voorgelezen
. Het was hier gisteren gaan onweren en mijn 2 kids zijn als de dood voor de donder. Toen heb ik nog een hoofdstuk voorgelezen en waren ze de donder op slag vergeten. Mijn dochter zit zelfs met haar ogen toe te luisteren om het verhaal in haar hoofd te kunnen volgen als een film. Gewoonweg schitterend!!!!
Groetjes Inge

Groetjes Inge
Hallo Inge,
Ik lees net dat jij aan ‘Zwach’ begonnen bent en dat je kinderen genieten van het verhaal. Geweldig om dit te vernemen. Ik zal je commentaren (en vooral die van je kinderen) met grote belangstelling blijven volgen.
groeten,
Ben
p.s. Bernadet, bedankt voor je vriendelijke woorden op mijn site.
Ik lees net dat jij aan ‘Zwach’ begonnen bent en dat je kinderen genieten van het verhaal. Geweldig om dit te vernemen. Ik zal je commentaren (en vooral die van je kinderen) met grote belangstelling blijven volgen.
groeten,
Ben
p.s. Bernadet, bedankt voor je vriendelijke woorden op mijn site.
Voorlezen in de auto lukt dus niet
Wij rijden met een jeep en dat ronkt nogal zwaar. Omdat ik wagenziek wordt achterin (ik zit dus altijd voorin de auto) horen de kids achterin niet wat ik voorlees
In de auto voorlezen is dus geen optie. Dan doe ik maar gezellig 's avonds voort. Alhoewel..... De school is begonnen en de kids hebben 's avonds zoveel te vertellen over hun dag dat het voorlezen een beetje in het gedrang komt.....Hoofdstuk 3 zal dus voor het weekend zijn.
Groetjes Inge

Groetjes Inge
Ben Gelob was met deel twee van dit leuke verhaal bezig. Maar nu heeft de uitgeverij gezegd dat ze nog niet weten of ze deel 2 gaan uitgeven! Kan dat niet uitstaan! Zo'n goed en leuk verhaal, het hangt af van de verkoopcijfers van deel 1. Als ze eens wat meer aan promotie van deel een boek deden zou het als een trein verkopen.
Ben er echt boos om.
Er zou eigenlijk zo'n actie moeten komen zoals Tommy Wieringa heeft gedaan. Massaal gaan vragen naar dit boek of zoiets.
Dit stond op zijn website
Ik heb de eerste vier hoofdstukken geschreven en de rest van het nieuwe verhaal zit in mijn hoofd. Ook had ik al een titel bedacht. Het tweede boek zou “De spiegelwereld” moeten gaan heten. Nu is dit maar een werktitel en kan de echte titel anders worden, maar met een beetje fantasie weet je misschien wel welke richting het op zal gaan…
Na het vierde hoofdstuk ben ik echter gestopt. Dit klinkt misschien vreemd, maar de uitgever liet mij weten dat hij nog niet zeker wist wanneer het tweede deel uit zou komen. ‘Als het eerste deel niet goed genoeg verkoopt, komt er misschien helemaal geen tweede deel,’ zo vertelde hij mij. Je begrijpt wel dat dit geen leuk bericht was en ik weet dat dit een teleurstelling is voor iedereen die van “Het land van Zwach” heeft genoten, maar ik kan er natuurlijk ook niets aan doen. In ieder geval zal ik binnenkort opnieuw contact opnemen met uitgeverij Solo. Zo gauw ik iets meer weet zal ik het meteen op deze site zetten.
Bernadet
Ben er echt boos om.
Er zou eigenlijk zo'n actie moeten komen zoals Tommy Wieringa heeft gedaan. Massaal gaan vragen naar dit boek of zoiets.
Dit stond op zijn website
Ik heb de eerste vier hoofdstukken geschreven en de rest van het nieuwe verhaal zit in mijn hoofd. Ook had ik al een titel bedacht. Het tweede boek zou “De spiegelwereld” moeten gaan heten. Nu is dit maar een werktitel en kan de echte titel anders worden, maar met een beetje fantasie weet je misschien wel welke richting het op zal gaan…
Na het vierde hoofdstuk ben ik echter gestopt. Dit klinkt misschien vreemd, maar de uitgever liet mij weten dat hij nog niet zeker wist wanneer het tweede deel uit zou komen. ‘Als het eerste deel niet goed genoeg verkoopt, komt er misschien helemaal geen tweede deel,’ zo vertelde hij mij. Je begrijpt wel dat dit geen leuk bericht was en ik weet dat dit een teleurstelling is voor iedereen die van “Het land van Zwach” heeft genoten, maar ik kan er natuurlijk ook niets aan doen. In ieder geval zal ik binnenkort opnieuw contact opnemen met uitgeverij Solo. Zo gauw ik iets meer weet zal ik het meteen op deze site zetten.
Bernadet
En het verslag van Marjo, staat op de site
Klik hier... http://www.leestafel.info/ben-golob
Je klinkt een beetje cynisch in je verslag marjo, vond je het boek niet leuk?
Bernadet
Klik hier... http://www.leestafel.info/ben-golob
Je klinkt een beetje cynisch in je verslag marjo, vond je het boek niet leuk?
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 15 Jun 2009, 15:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Golob heeft pech: ik had net twee jeugdboeken vol met humor gelezen en daar heb ik best wel van genoten. Dat had "het land van Zwach' dus niet.
Als ik het op een ander tijdstip had gelezen, dan was me dit waarschijnlijk helemaal niet opgevallen. Het is een spannend boek hoor, maar ik ben nu niet lyrisch..
Als ik het op een ander tijdstip had gelezen, dan was me dit waarschijnlijk helemaal niet opgevallen. Het is een spannend boek hoor, maar ik ben nu niet lyrisch..
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”