Hallo allemaal,
In deze herfstvakantie neem ik even de tijd voor wat ander werk dan het schrijven alleen.
De GGC is redactioneel klaar. Vandaag samen met de Clavisredactie de laatste hand gelegd aan woordjes en zinnen die altijd beter kunnen.
De titel is intussen veranderd, het boek gaat heten:
DE DAPPERE MEIDENCLUB.
Ik verwacht dat het begin 2008 klaar zal zijn. De illustrator is er nu mee aan de slag en dan moet de vormgever er doorheen.
Intussen heb ik nog meer freelance schrijfwerk afgestoten en afgelopen weken is er geschreven aan een nieuw boek. De stukken vlogen ervan af! Wat een tempo toen ik mij uiteindelijk helemaal op het schrijven kon storten zonder afgeleid te worden door andere klussen.
Nog een leuk nieuwtje: Andere buren heeft de tweede prijs van de Inclusieve Griffel gewonnen! Woensdag 7 november om 11 uur word ik verwacht in Antwerpen, waar tijdens de Boekenbeurs de prijzen uitgereikt worden. Super! Dat is toch wel een kroon op het werk.
Mijn nieuwste boek is uit! Het is verschenen onder de naam:
JE BUIK DE BAAS
Naast de Deense vertaling komt er ook een Franse uit. Het is wel erg vreemd om je eigen verhaal in een taal te zien die je niet kunt lezen en begrijpen. Het Deens klinkt wel grappig!
Dit was het voor nu. Volgende week verder met het nieuwste manuscript.
Groetjes,
Brigitte
Schrijfster Brigitte Bosman op dit forum!!
Inmiddels is je oud-studiegenoot ook op het forum Brigitte!
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4015
Groetjes dettie
http://oscar.messageboard.nl/7067/viewtopic.php?t=4015
Groetjes dettie
Hoi Brigitte,
Sorry dat ik even niet inhoudelijk reageerde.
Als eerste gefeliciteerd met je prijs! Wat goed! Ik wilde dat ik kon komen 7 november dan bracht ik even een bos bloemen.
Je buik de baas ga ik bestellen, dat moet ik lezen natuurlijk.
Krijg je ook exemplaren van die vertalingen? Lijkt me wel geweldig als je boeken ook in het buitenland verkocht worden.
Vonden ze Geheime Griezel Club niet leuk? Omdat het nu een andere titel is geworden. Of paste het uiteindelijk niet bij het verhaal?
Groetjes
Dettie
Sorry dat ik even niet inhoudelijk reageerde.
Als eerste gefeliciteerd met je prijs! Wat goed! Ik wilde dat ik kon komen 7 november dan bracht ik even een bos bloemen.
Je buik de baas ga ik bestellen, dat moet ik lezen natuurlijk.
Krijg je ook exemplaren van die vertalingen? Lijkt me wel geweldig als je boeken ook in het buitenland verkocht worden.
Vonden ze Geheime Griezel Club niet leuk? Omdat het nu een andere titel is geworden. Of paste het uiteindelijk niet bij het verhaal?
Groetjes
Dettie
Hoi Dettie,
De uitgever vond de club van vier meiden vooral spannend en niet echt griezelig. Vandaar dat er een voorstel werd gedaan voor een andere titel en dus ook een andere naam voor de club. Na wat brainstormen en heen en weer mailen, kwamen we met elkaar tot de dappere meidenclub (verboden voor jongens).
Van het boek Je buik de baas heb ik inderdaad al een Deens exemplaar ontvangen. Dat is heel raar. Net of ik dat niet gemaakt heb. De Franse versie moet nog komen.
Jammer dat je 7 november niet kunt, maar wel lief aangeboden!
Brigitte

Van het boek Je buik de baas heb ik inderdaad al een Deens exemplaar ontvangen. Dat is heel raar. Net of ik dat niet gemaakt heb. De Franse versie moet nog komen.
Jammer dat je 7 november niet kunt, maar wel lief aangeboden!
Brigitte
Dank je Willeke. Ik loop nooit zo snel met dit soort nieuwtjes over mijzelf te koop, maar dit is natuurlijk wel heel leuk.
Nou vooruit, nog een ander nieuwtje dan:
Het boek Met je billen in de brandnetels heeft een nominatie gekregen voor de Glazen Globe.
Maar ik schrijf niet (alleen) voor de prijzen hoor. Het gaat mij vooral om het plezier dat ik erin heb. En ik wil graag iets leuks maken voor de lezers.
Groetjes,
Brigitte
Nou vooruit, nog een ander nieuwtje dan:
Het boek Met je billen in de brandnetels heeft een nominatie gekregen voor de Glazen Globe.
Maar ik schrijf niet (alleen) voor de prijzen hoor. Het gaat mij vooral om het plezier dat ik erin heb. En ik wil graag iets leuks maken voor de lezers.
Groetjes,
Brigitte
Glazen Globe
Jeugdboekenprijs, ingesteld door het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG). In aanmerking komen prentenboeken, literaire en informatieve jeugdboeken waarin aandacht wordt geschonken aan een aardrijkskundig onderwerp. De jury bestaat uit vertegenwoordigers van het KNAG, het bibliotheekwezen, illustratoren, uitgevers en schrijvers. Het bekroonde boek moet aardrijkskundig relevant zijn, maar moet ook kunnen voldoen aan de eisen die gesteld worden aan een goed jeugdboek. De winnende auteur ontvangt als prijs een blauwe glazen wereldbol, waarin de continenten in wit dof glas zijn ingeslepen.
In 2007 zal de Glazen Globe weer worden uitgereikt en wel op op 30 november tijdens de Onderwijsdag in Tilburg.
Dettie
die gaat duimen dat je wint Brigitte!
Jeugdboekenprijs, ingesteld door het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap (KNAG). In aanmerking komen prentenboeken, literaire en informatieve jeugdboeken waarin aandacht wordt geschonken aan een aardrijkskundig onderwerp. De jury bestaat uit vertegenwoordigers van het KNAG, het bibliotheekwezen, illustratoren, uitgevers en schrijvers. Het bekroonde boek moet aardrijkskundig relevant zijn, maar moet ook kunnen voldoen aan de eisen die gesteld worden aan een goed jeugdboek. De winnende auteur ontvangt als prijs een blauwe glazen wereldbol, waarin de continenten in wit dof glas zijn ingeslepen.
In 2007 zal de Glazen Globe weer worden uitgereikt en wel op op 30 november tijdens de Onderwijsdag in Tilburg.
Dettie
die gaat duimen dat je wint Brigitte!
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”