Achterflap: Engeland 793. De 11-jarige Jack is in de leer bij de bard, die hem laat zien hoe hij magische krachten kan ontwikkelen. Op een nacht landen e vikingen op de kust. Jack en zijn zusje Lucy worden gevangengenomen en op het schip van Olaf Een-Brauw meegevoerd naar het noorden, waar Ivar de Beenderloze en zijn angstaanjagende vrouw Frith de scepter zwaaien. Tijdens een avontuurlijke tocht moet jack het opnemen tegen draken, reuzenspinnen en andere enge monsters. Zal het hem lukken om met zijn zusje veilig naar huis terug te keren?
In leerling van de kraai verweeft Nancy Farmer Scandinavische mythologie en Middeleeuwse geschiedenis tot een adembenemende vertelling.
Superspannend boek, soms een beetje sprookjesachtig, dan weer bloedstollend eng.
Ik denk goed leesbaar vanaf een jaar of 10 (als je dan goed kunt lezen en van spannende verhalen houdt).
Groet Monique (42), die van kinderboeken houdt en ze 'stiekem' van haar kinderen leest
Nancy Farmer - Leerling van de kraai (10+)
Deel 2?
Goh, dat dat ook al uit is. Ik zag het vd week liggen in de bieb, hoop dat ze het 2e deel ook hebben.
Veel plezier met lezen. Ik heb het verslonden. Meegenomen voor mijn zoon, maar het zag er zo spannend uit dat ik er eerst in begonnen ben (en uit heb).
Groetjes, Monique
Veel plezier met lezen. Ik heb het verslonden. Meegenomen voor mijn zoon, maar het zag er zo spannend uit dat ik er eerst in begonnen ben (en uit heb).
Groetjes, Monique
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”