eeys,,
ik heb dit boek al weer een tijdje terug gelezen, maar ik moest er laatst weer aan denken. Heeft iemand anders het ook gelezen?
Ik vind het echt een heel mooi boek.
Ik wil mijn verslag (van mijn boekverslag:P) wel op de site zetten als dat mag?
Sanne
Rumer Godden - Maar ik wil dansen (13+)
-
ik las het ooit ook, en het is echt een prachtig boek, daar ga ik volledig mee akkoord. het onderwerp is eens iets anders, en het gaat in de uitwerking ervan de clichés voorbij. heel mooi geschreven ook. hoe komt het dat je er ineens weer aan moest denken? (ik vind het wel fijn, want je doet er me ook weer aan denken )
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
ja Sanne, graag juist!
ben wel benieuwd, al twee enthousiastelingen over dit boek.
Bernadet
ben wel benieuwd, al twee enthousiastelingen over dit boek.
Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 02 Sep 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
haha ik moest eraan denken,, omdat er uitverkoop was bij een boekenwinkel en ik daar het boek Een gouden Droom heb gekocht,, over een ijsdanseres (dit boek had ik eigenlijk ook al gelezen maar het was zo'n mooi boek dat ik het ook maar gekocht heb:P)
en nja toen moest ik daar ineens aan denken..
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rumer-godden
en nja toen moest ik daar ineens aan denken..
Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/rumer-godden
Maar ik wil dansen?
Dat vond ik een mooi boek, omdat het heel realistisch is haha nee ik weet nooit zo goed waarom ik boeken mooi vind.
Ik denk dat ik het een mooi boek vond, omdat ik zowiezo dol ben op dansen.
Het is heel realistisch, je kunt geen van beide kanten kiezen: Je kunt neit voor doone kieze maar ook niet voor Crystal, omdat je met beide mee voelt.
Het was gewoon een heel mooi verhaal
Dat vond ik een mooi boek, omdat het heel realistisch is haha nee ik weet nooit zo goed waarom ik boeken mooi vind.
Ik denk dat ik het een mooi boek vond, omdat ik zowiezo dol ben op dansen.
Het is heel realistisch, je kunt geen van beide kanten kiezen: Je kunt neit voor doone kieze maar ook niet voor Crystal, omdat je met beide mee voelt.
Het was gewoon een heel mooi verhaal
-
Sanne schreef:Het is heel realistisch, je kunt geen van beide kanten kiezen: Je kunt neit voor doone kieze maar ook niet voor Crystal, omdat je met beide mee voelt.
ja, dat herinner ik me er ook nog aan. heel realistisch en genuanceerd. allemaal heel menselijk neergezet. ik moet bekennen dat ik inderdaad vooral meeleefde met doone (over hem gaat het verhaal uiteindelijk) maar je kan de andere personages die hem "tegenwerken" niet of maar heel moeilijk veroordelen omdat je hun beweegredenen wel snapt (ook al ben je er dan niet mee akkoord)
Ik begrijp waarom jullie het een mooi boek vinden, het is een sprookje dat lekker weg leest. Vind ik het realistisch? Hm..iedere tegenslag wordt zonder veel ophef overwonnen en huppetee, alles gaat zelfs beter. De nadruk ligt vooral op wat goed gaat vind ik. Maar het zou heel goed zo kunnen gebeuren. In die zin is het realistisch.
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”