Anne West: De macht van het zwaard: vier delen (11+)

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, kinder- en jeugdboeken
Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Anne West: De macht van het zwaard: vier delen (11+)

Berichtdoor Marjo » 22 Apr 2006, 20:52

De macht van het zwaard deel 1
De aardmagiër
Anne West

Afgelopen woensdag, 19 april 2006, op de dag van de Jonge Jury, kreeg Anne West de prijs voor het beste debuut uitgereikt voor dit boek: de macht van het zwaard, het eerste deel van de vier die in de serie: "De macht van het zwaard" verschijnen. Het is fantasy voor de jeugd van 12 en ouder.
Dat moest ik dus even lezen! Ik weet niet zo zeker of een vakjury haar deze prijs ook gegeven zou hebben, maar ik moet de kinderen die op haar gestemd hebben gelijk geven: het is een meeslepend verhaal, en ik baalde vreselijk dat het boek uit was terwijl ik deel 2 hier niet klaar had liggen!!

Cyane is een jonkvrouw, die moet trouwen met een rijke edelman. Die is veel ouder dan zij, dik en ongemanierd. En ze loopt weg..met de stalknecht Tiron, en de magiër Meroboth. Deze twee hebben Cyane al vanaf haar jeugd in de gaten gehouden en dingen geleerd die een jonkvrouw helemaal niet zou moeten kunnen of weten.

En zo begint een spannend avontuur met elfen, feeën, dwergen, eenhoorns en nog meer vreemde wezens. Het is de strijd tussen goed en kwaad, met een vleugje romantiek. Heerlijk boek.

2004, Baarn: De Fontein, Piramide, 206 pag., ISBN 90-261-3068-6, 1e druk maart 2004, hardcover

© Marjo
Laatst gewijzigd door Marjo op 03 Sep 2006, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44183
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2006, 21:18

Wat ben je toh altijd lekker snel marjo met die prijzenboeken.

Ik krijg binnenkort dat boek van Floortje Zwigtman dat de gouden zoen heeft gewonnen

Bernadet

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 23 Apr 2006, 15:41

Dat van Zwigtman was nog even uitgeleend..
Op de mediatheek zijn nu eenmaal meestal die boeken aangeschaft. Dus als ze er dan staan leen ik ze natuurlijk!

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 31 Jul 2006, 13:56

Deel 2 "de watermagier" is ook uit.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44183
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Aug 2006, 11:47

Anne West: de Watermagier (deel 2)

Cyane is nog steeds onderweg met haar reisgenoten.
Zij heeft nu het zwaard met de groene diamant, en omdat de dwerg Giffor zijn creatie, het zwaard dus, niet uit het oog wilde verliezen, volgt hij haar als een schaduw.
Meroboth is nu zijn kracht kwijt, maar hij leidt nog steeds de expeditie, op zoek naar zijn broers Melsaran en Mekaron, die ook hun magische kracht aan Cyane moeten geven, wil zijn het kwaad in de vorm van de magiër Tronador, kunnen bestrijden.
Cyane's gouvernante reist ook nog mee, steeds minder tegen wil en dank, want ze ziet niet alleen hoe Cyane helemaal in haar element is, ze is ook verliefd op Meroboths vriend Sirus. En dan is er nog de kat Sindra, die niet van hun zijde wijkt.
Ze beleven weer allerlei spannende avonturen, voor ze Mekaron, de watermagiër vinden..
Ik moest er weer even inkomen, al die namen maken het niet makkelijk. Maar toch weer een lekker spannend verhaal.

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44183
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Aug 2006, 11:49

Ik heb het hier gezet marjo, het is te kort om te plaatsen.
Misschien lukt het om alletwee in het archief te plaatsen, ik zal wel wat proberen.

Bernadet

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 02 Aug 2006, 14:45

Er komen nog twee delen meen ik, dus je kan ook wachten tot ik ze allemaal gelezen heb. Vind ik prima!

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Aug 2006, 14:29

Anne West heeft een enorme fantasie, of ze is een grote fan van Tolkien. Allebei kan ook natuurlijk..
In deel drie maakt de kat Sindra haar ware ik bekend, en wordt Cyane gescheiden van het reisgezelschap. Met de fee Ikor en zijn dienaar Iss trekt ze er op uit op zoek naar Melsaran, de vuurmagier. Daarbij krijgt ze hulp van een vreemdeling, een man in het zwart, die zich Scar noemt..Wie is hij?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44183
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Aug 2006, 17:16

Nou nou nou wie is hij????? vertel vertel... ;)

Bernadet

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Aug 2006, 21:18

Ik heb echt geen idee, ha ha..
volgende week deel vier!

Marjo
Berichten: 25896
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 03 Sep 2006, 14:03

In het laatste deel van deze serie "de zwarte magier" gaat de tocht verder naar het Donkere Rijk. Het reisgezelschap is weer bijeen.
Vanaf het begin was duidelijk dat Cyane met haar zwaard (en de magie die ze er bij kreeg) het op zou moeten nemen tegen degene die het zwaard met de zwarte magie zou hanteren. Maar niemand weet wie dat is, dus eerst maar eens op zoek naar de smid. Ze nemen het zwaard mee, terwijl dat nog in de steen steekt. Alleen Cyane's tegenstander zal het kunnen pakken. Als zij ontdekt wie dat is, zakt de moed in haar schoenen. Ze moet haar tegenstander doden om de strijd tegen het Kwaad te winnen, maar deze tegenstander zal ze nooit kunnen doden..

De serie is uit. Ik heb de boeken met plezier gelezen. Je moet niet al te nauw kijken vind ik, veel dingen zijn gekopieerd uit andere, vaak beroemde verhalen. En er wil nog wel eens wat al te makkelijk zijn, maar ook dat zie ik door de vingers. Alles bij elkaar vormt het toch een lekker spannend verhaal.


Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten