Ik heb er nog nooit van gehoord, Sanne.
Waarover gaat het?
Groetjes. Tiba.
Simone van der Vlugt - De amulet (13+)
Wat een prachtig boek is 'De amulet'.
Alles erop en eraan: spannend verhaal, goed uitgetekende personages, heel goed geschreven, een uitstekend gevoel voor sfeerschepping, dat alles in een historisch kader dat niet té saai is maar toch genoeg elementen geeft en je onderdompelt in het verleden...
Simone kent er wat van. Als al haar boeken zo zijn...
Groetjes. Tiba.
P.S. Ik denk dat de link bij de eerste post van dit item niet (meer?) klopt, Bernadet, want daar vond ik dit boek niet terug.
Alles erop en eraan: spannend verhaal, goed uitgetekende personages, heel goed geschreven, een uitstekend gevoel voor sfeerschepping, dat alles in een historisch kader dat niet té saai is maar toch genoeg elementen geeft en je onderdompelt in het verleden...
Simone kent er wat van. Als al haar boeken zo zijn...
Groetjes. Tiba.
P.S. Ik denk dat de link bij de eerste post van dit item niet (meer?) klopt, Bernadet, want daar vond ik dit boek niet terug.
Vandaag was weer schrijversdag op de middelbare school, zo'n dag waar vroeger Simone van der Vlugt ook graag kwam (nu vraagt ze teveel geld!). Ik ben naar een lezing van Elle van de Bogaart geweest, een heel enthousiast mens, dat nogal zware onderwerpen heel begrijpelijk weet te brengen. Nu gaat het eerste boek De gele scooter (staat hier ergens een verslag van) over een verkrachting.
Daar wordt in het boek inwendig onderzoek voor gedaan, en ze stipte dat in haar lezing even aan, gewoon vertellend waar het boek over ging. Vraagt er zo'n jochie heel onschuldig: wat is dat, inwendig onderzoek?
Waarom vertel ik dit: deze jeugd(eerste klassers) is denk ik nog niet "rijp" genoeg voor dit soort boeken. Toch lezen ze die wel..
Daar wordt in het boek inwendig onderzoek voor gedaan, en ze stipte dat in haar lezing even aan, gewoon vertellend waar het boek over ging. Vraagt er zo'n jochie heel onschuldig: wat is dat, inwendig onderzoek?
Waarom vertel ik dit: deze jeugd(eerste klassers) is denk ik nog niet "rijp" genoeg voor dit soort boeken. Toch lezen ze die wel..
Terug naar “Kinder- en jongerenboeken”