Thema juni 2010 - Fotoboeken

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Jun 2010, 10:22

Citaat van de dag


"Hij die niet kan lachen, moet geen winkel beginnen."


Confusius

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2010, 09:09

Nederland Waterland Vogelland
Eric Wanders



Deze jubileumuitgave gaat in op de onschatbare waarde van water voor met name de natuur. In ons land is een groot aantal wetlands ("natte gebieden") te vinden. Deze zijn van groot belang voor een van de belangrijkste componenten van onze fauna: de vogels. Niet alleen voor de in ons land voorkomende soorten zijn deze gebieden onmisbaar, ook miljoenen trekvogels strijken hier jaarlijks neer. In woord en beeld wordt hierover verteld. Na een inleidend hoofdstuk over het ontstaan van wetlands, komen de verschillende biotopen aan bod, zoals: rivieren en beken, het kustgebied, de veenmoerassen, hoogvenen en vennen. Besloten wordt met een blik in de toekomst. Dit prettig leesbare boek is voorzien van mooie kleurenfoto's en gekleurde tekeningen.
(Biblion recensie, C. Pot.)


ISBN 9789068252156 Hardcover 159 pagina's | Uitgeverij Uniepers | januari 1999

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2010, 09:09

Citaat van de dag


"Vogels verschillen vooral daarin van de mens dat zij kunnen bouwen en een landschap toch laten zoals het ervoor was."


Robert Lynd

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 28 Jun 2010, 16:03

Wat een leuk kinder-fotoboek vandaag!

ik reageer niet zo vaak deze keer ,maar er komen echt prachtige boeken langs!

leuk thema.

Groetjes
Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Jun 2010, 22:41

Ze hadden ook uit dezelfde serie het boek Van wie zijn die ogen? Dat leek me ook een mooi en leuk boek.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Jun 2010, 07:39

Van wie zijn die poten?
Stephane Frattini



Deze hippe fotoboeken zijn ideaal voor kleuters die van dieren houden, en welke kleuter doet dat niet? Op de stevige flappen in Van wie zijn die poten? is een uitvergroot detail van een paar dierenpoten te zien. Het kind moet raden welk dier er aan die poten vastzit. Daarnaast valt er ook van alles te leren in deze boeken. Bijvoorbeeld waarom een luiaard van die lange kromme nagels heeft.


ISBN 9789025746896 Hardcover 24 pagina's Gottmer Uitgevers Groep bv juni 2010
Vanaf 3 jaar vertaler Janneke Blankevoort

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Jun 2010, 15:22

Wie is de ik uit het stukje tekst van vandaag? Heb je het zelf gelezen Dettie?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Jun 2010, 16:49

Nee, zo staat het bij alle beschrijvingen, ik vond het zelf ook vreemd. Ik zocht al een naam van een biblionfiguur of zo. Maar het stond bij alle boekenwinkels zo beschreven.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Jun 2010, 19:08

Raar, als die ik niet eens claimt dat hij/ zij is wie hij/zij is..

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2010, 11:08

Natuurlijk Nederland
De honderd mooiste natuurgebieden van ons land.
Frans Buissink.



De Hollandse natuur op zijn mooist. Van tien soorten natuurgebieden de tien allermooiste. Dus: De tien mooiste bossen; De tien mooiste weidegebieden; Plassengebieden; Rivieren en beken; Heidegebieden; Duinen; Kusten en wadden; Eilanden; Venen; Bergen. Met ca. driehonderd speciaal voor dit boek gemaakte fotos van land en dier; En honderd nieuwe kaartjes; Met aandacht voor kenmerkende flora en fauna; Geschreven door een absolute kenner; Met oog voor detail en gevoel voor humor. Frans Buissink is de bedenker, oprichter en oud-hoofdredacteur van Grasduinen. Hij is een groot kenner en liefhebber van het Nederlandse landschap en de dieren die er leven. Simone Gerard is professioneel fotograaf met een bijzondere voorliefde voor landschappen, flora en fauna. Zij heeft al enkele fotoboeken op haar naam staan. Dit is wat ik een voorpretboek noem. Heerlijk!

Extra informatie:
Gebonden: harde kaft, 128 pagina's
Met illustraties
Verschenen: april 2010
Fontaine & Noe

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Jun 2010, 11:10

Citaat van de dag

"Niets is zo rijk als de onuitputtelijke weelde van de natuur. Ze toont ons alleen oppervlakken, maar ze is miljoenen meters diep."

Ralph Waldo Emerson

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 30 Jun 2010, 12:19

Ik zit hardop te lachen hier

Wat jammer dat jij mijn gezicht niet kon zien bij het boek van de dag..

ge-wel-dig!!!!!!!!!!

En ook nog eens precies het goede boek,
staan foto's in van de tour waar ik bij was, en het concert waar ik bij was,
echt geweldig.

En niet makkelijk te vinden denk ik, want het is een speciale uitgave.

Echt te gek dettie,
ik wordt hier erg vrolijk van.


Groetjes van Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Jul 2010, 08:02

Magic Nights Bruce Springsteen & The E Street Band
be True Magic Tourboek
M. Kleisterlee, J.J.M. Westenberg



In 2009 verscheen het eerste boek over de Magic-tour (2007/2008) van Bruce Springsteen en de E Street Band: Magic Nights - Be True • Magic Tourboek van de hand van Muriël Kleisterlee en Jos Westenberg.


“De band is werkelijk op z`n best. Ik geloof niet dat er een andere periode in onze carrière was, waarin we beter speelden dan we deden in het tweede deel van de laatste tour.” Dat zei Bruce Springsteen zelf over de in 2008 afgesloten Magic-tour met de E Street Band, vlak na het verschijnen van zijn nieuwe album Working on a Dream. “Als je naar ons kwam kijken en je had je bordje bij je met je favoriete nummer erop, iets dat we al dertig jaar niet gespeeld hadden, dan zouden we het die avond misschien spelen. De band was on fire.” De nieuwe tour borduurt qua setting voort op de Magic-tour.


Muriël Kleisterlee en Jos Westenberg, de oprichters en makers van Springsteen-internetmagazine Be True, wilden het vuur en de magie van deze tour vastleggen. Ze bezochten vijftien Magic-concerten in Nederland, België, Denemarken, Zweden, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en de Verenigde Staten en brachten verslag uit op www.betrue.nl. Naast deze verslagen schreven zij voor dit boek – een uitgave in eigen beheer – veel niet eerder gepubliceerde artikelen. Ook gastauteurs, onder wie Kluun en Leon Verdonschot, leverden bijdragen. Zowel professionele fotografen (o.a. Rob Verhorst en Guy Aceto) als fans zorgden voor honderden unieke foto’s. Samen met vormgever Martijn Harleman, met wie Kleisterlee en Westenberg in 2004 ook het Rising-tourboek Rising High maakten, bundelden ze deze artikelen en foto’s in een herinneringsdocument, waarmee 103 Magic Nights vereeuwigd zijn.

Op www.betrue.nl zijn voorbeeldpagina’s uit het boek te bekijken.


ISBN 9789460540325 Hardcover 160 pagina's | Virtuele Uitgeverij Spencer | mei 2010

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Jul 2010, 08:02

Citaat van de dag


"Elke muziek heeft zijn hemel."


Giuseppe Verdi
Italiaans componist (1813-1901)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 01 Jul 2010, 09:49

En dit was alweer het laatste fotoboek. De maanden gaan veel te snel!

Dettie


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten