Thema augustus 2008 debuten (kleine uitgeverijen)

Elke maand een nieuw thema vertaald in boeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Aug 2008, 09:59

Citaat van de dag 20 augustus 2008

Als twee mannen vrijen op een feest, dan vragen vele gasten of er een doelpunt is geweest.

Fletcher DuBois,

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Aug 2008, 19:38

Wat een eigenaardige uitgever heb je vandaag. Ik vraag me af of je dat wel een echte uitgever mag noemen??

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Aug 2008, 19:56

Voor zover ik weet hebben meer dan 600 boeken uitgegeven...
printing on demand..

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 21 Aug 2008, 20:05

Zoiets las ik, ja, printing on demand. Dus is er geen controle wat betreft de kwaliteit?? Ook ik, die echt niet kan schrijven, kan daar zomaar een boek laten uitgeven?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 21 Aug 2008, 20:27

Dat zal ik eens haarfijn voor je uitpluizen...

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Aug 2008, 11:41

Olympisch Dagboek
Gerben Kappert


Een kijkje achter de schermen van de Olympische Spelen. In Sydney, september 2000, werkte ik als vrijwilliger in het Olympisch Park, daarnaast bezocht ik natuurlijk vele sportwedstrijden tijdens deze Spelen.

Dit dagboek gaat over sport en reizen, over Australië en Sydney, over mezelf en vele anderen die de Olympische Spelen van Sydney tot ‘The Best Games Ever” maakten. De geschiedenis van een stad die veranderde dankzij dit evenement, de stad die de wereld ter gast had en daar trots op was.

Een verhaal van een insider over het grootste sportspektakel op aarde, die toch weer als buitenstaander keek naar wat er allemaal om hem heen gebeurde. Een verhaal over prachtige sportwedstrijden, over Nederlandse fans en het Holland Heineken House, over gesprekken met sporters, over de organisatie van de tienduizenden vrijwilligers, over een prachtige stad, met geweldige inwoners.

Gerben Kappert, nu docent Toerisme, reisde jarenlang de wereld rond. Werkend als reisleider of animator, of gewoon met een rugzak.
Schrijven doet hij zijn hele leven al. 18 jaar voor het clubblad Goal van G.F.C., ook voor bladen in Schotland en Australië. Daarnaast schreef hij mee aan jubileumboeken en een cabaret. Tenslotte schreef hij voor meerdere websites, vooral zijn weblog http://gerbie7.web-log.nl

Bindwijze: Zachte kaft (Paperback) Aantal pagina's: 127 Uitgeverij WWAOW

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Aug 2008, 11:49

Citaat van de dag 21 augustus 2008

Toen men Winston Churchill vroeg hoe hij na een leven vol spanningen, alcohol en dikke sigaren zo oud had kunnen worden, luidde zijn antwoord eenvoudigweg: "No sports."

Willem Wilmink

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Aug 2008, 10:29

Camping Martinatuur
Manon


De naturistencamping van Martine La Gaillarde draait op een laag pitje, maar op een dag lacht geluk Martine toe: laat op de avond komt Piet Geluck aanwaaien, een jonge, geniale en ontslagen ESA-geleerde. In zijn kielzog volgen een heleboel nieuwe klanten. Geen van beiden beseft dat de nieuwkomers op de camping geheime agenten zijn van inlichtingendiensten van over heel de wereld, en dat ze op zoek zijn naar foto’s van een landende ufo die in het bezit zijn van Piet.
Die troep concurrerende spionnen voert het onderzoek op de naturistencamping noodgedwongen bloot en zonder wapens. Ze hebben er geen idee van dat een min of meer normaal uitziende caravan op de camping de gezochte ufo is. Het bizarre gedrag van deze klanten doet een hoop vragen rijzen bij Martine en Piet, die willen achterhalen welk soort volk de camping over de vloer heeft gekregen.
Dit is het begin van een hilarisch, warmhartig en fijngevoelig avontuur waarvan onmogelijk kan voorspeld worden hoe het zal verlopen en eindigen.

Bindwijze: Zachte kaft (Paperback) Aantal pagina's: 279 Uitgeverij WWAOW

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 23 Aug 2008, 10:31

Citaat van de dag 22 augustus 2008

"Menigeen ligt op het strand zo bloot als een waarheid. Hier en daar zelfs een waarheid als een koe."

Gaston Durnez

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2008, 09:14

Vandaag (zondag) even geen nieuw boek. Ik zoek me helemaal gek. Elke keer denk ik een debuut te hebben en dan blijkt het toch geen debuut te zijn.
Dus vandaag even een rustdag... morgen wel een nieuw boek (hoop ik)

Dettie

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 24 Aug 2008, 13:42

De maand is iets te lang deze keer begrijp ik.
Lijkt me lastig zoeken inderdaad.

Dat boke óver debuten van gister vond ik leuk gevonden trouwens.

Groetjes
Willeke

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2008, 09:59

Ik wil schrijver worden
13 schrijvers over hun debuut
Emmy van Dantzig


'Het verschijnen van je eerste boek is zonder twijfel het leukste moment in je leven. Dan ben je zó in de gloria. Een jaar lang ben ik high geweest van vreugde. Ik stond 's ochtends op en begon meteen te dansen.'
- Renate Dorrestein

De weg naar de publicatie van een eerste boek gaat niet altijd over rozen. Dat bewijzen de verhalen van dertien bekende schrijvers die herinneringen ophalen over het begin van hun schrijverschap.

Hoe kwamen Adriaan van Dis en Nelleke Noordervliet er bijvoorbeeld toe om te gaan schrijven? Waar haalde Connie Palmen de inspiratie en het zelfvertrouwen vandaan voor haar eerste boek? Had Hafid Bouazza wel de rust en concentratie om aan zijn eerste roman te werken? Waarom bestaat voor Kees van Beijnum een writer's block helemaal niet? Welke uitgever durfde met Renate Dorrestein in zee? En hoe gingen Rascha Peper en Arie Storm om met de negatieve ontvangst van hun eerste boek?

Ik wil schrijver worden beschrijft de ontwikkeling van een beginnend schrijverschap tot en met de publicatie van een eerste boek. Onthullingen van gevestigde schrijvers, die wellicht illustratief zijn voor de ervaringen van een aankomend schrijver. Auteurs die hebben meegewerkt aan dit boek zijn: Kees van Beijnum, Hafid Bouazza, Adriaan van Dis, Renate Dorrestein, A.F.Th. Van der Heijden, Mensje van Keulen, Marcel Möring, Nelleke Noordervliet, Connie Palmen, Rascha Peper, Arie Storm, P.F. Thomése en Joost Zwagerman.

Ingenaaid, 120 pagina's Met illustraties Verschenen: april 2005 Uitgeverij Conserve ISBN 9054292067

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Aug 2008, 10:00

Citaat van de dag 23/24 augustus 2008

"Een schrijver zou nog een keer moeten leven om te zien of hij gewaardeerd wordt."

Jorge Luis Borges

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2008, 11:58

Club Karma
Saskia Konniger


In 2005 vertrekt de dan dertigjarige journalist Saskia Konniger naar India. Ze wil reportages maken over het moderne leven in een van de oudste beschavingen ter wereld. In een mum van tijd overkomt dat leven haar in volle hevigheid: ze krijgt een rol in een Bollywoodfilm, verkent de illegale homoscene in Bombay en reist af naar het bedevaartsoord Pushkar. Te midden van kibbelende brahmanen ontmoet ze de charmante kamelenman Arun. Tijdens hun gezamenlijke rondreis per huifkar ervaart Konniger de hiërarchische verhoudingen van het kastenstelsel, waarvan de Indiase omgangsvormen tot op de dag van vandaag doortrokken zijn. Haar liefde voor Arun steekt daar schril bij af.

Terug in Nederland pakt Saskia haar gewone leven weer op, al laat haar Indiase prins op de kameel haar niet los. Na een paar maanden besluit ze hem op te zoeken, maar vlak voor haar vertrek krijgt ze een onheilspellend bericht. Moet ze toch gaan? En wat weet ze eigenlijk van Arun?

ISBN: 978 90 600 5724 7 Omvang: 224 bladzijden Uitvoering: Paperback Uitgeverij Thomas Rap

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Aug 2008, 12:02

Citaat van de dag 25 augustus 2008

"Ik ben nooit lid geweest van een club. Ik zou trouwens nooit bij een club willen aansluiten waarvan ikzelf lid ben."

Groucho Marx

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Aug 2008, 08:45

Een man voor mijn moeder
Tatjana van Zanten


Een man voor mijn moeder is het waargebeurde verhaal van een moeder en een dochter. De moeder die na een in haar ogen 'fantastische relatie' in de steek wordt gelaten. De dochter die naast de drukte van een baan en een gezin met jonge kinderen haar moeder opvangt. De moeder die voor haar verdriet maar één oplossing ziet: een nieuwe man. De dochter die zich voorneemt die man voor haar bepaald niet alledaagse moeder te vinden. En daarin gaat ze ver, heel ver... Ze schrijft brieven op contact-advertenties, zoekt op internet, volgt interessante 'kandidaten' op straat. Voorafgaande aan ieder afspraakje neemt ze de tactiek met haar moeder door en na afloop deelt ze in de teleurstelling als het weer eens op een fiasco uitdraait.
Een man voor mijn moeder is het ongekend openhartige relaas van een dochter-moeder relatie bij zwaar weer. Met de nodige humor vechten ze zich door barre tijden. Wat ze samen meemaken is even ontroerend als hilarisch.

ISBN: 978 90 600 5606 6 Omvang: 256 bladzijden Uitvoering: Paperback Uitgeverij Thomas Rap 2006

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Aug 2008, 08:45

Citaat van de dag 26 augustus 2008

"Kies voor de man die het minste belooft, hij zal je het minst ontgoochelen."

Anoniem

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 27 Aug 2008, 16:30

Dit boek kende ik. Ze is een paar keer op de radio geweest, omdat het nogal apart is zoiets.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2008, 11:29

Titia
de eerste westerse vrouw in Japan
René Bergsma


In het begin van de negentiende eeuw is Japan nog een groot mysterie. Alleen een klein aantal Nederlanders en Chinezen mag op twee afgezonderde eilandjes in de Baai van Nagasaki handel drijven. Koning Willem I stuurt Jan Cock Blomhoff naar Japan om als 'Opperhoofd' te gaan werken op de Nederlandse factory te Decima. Tegen de uitdrukkelijke regels in brengt hij in 1817 zijn vrouw Titia en zoontje Johannes mee. Haar aankomst op Japanse bodem zorgt voor veel opschudding onder de lokale bevolking. Buitenlandse vrouwen werden niet toegelaten in Japan en met haar komst overtrad zij de wet.

Hardcover | 162 Pagina's | Strengholt United Media ISBN10: 9086690580 | ISBN13: 9789086690589 + DVD

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 28 Aug 2008, 11:30

Citaat van de dag 27 augustus 2008

Val zeven keer en de achtste keer sta je op.

Japans gezegde

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Aug 2008, 12:04

De kaartclub
Robert Goesten


In december 1939 bereidde ook de bevolking van Kerkdriel zich voor op Kerstmis. Niemand wist dat het voorlopig het laatste kerstfeest in vredestijd zou worden en zowel de dominee als de pastoor predikten vrede voor Nederland en de rest van Europa. Kerkdriel telde destijds ongeveer 1900 inwoners. Het werd omringd door boomgaarden en grasland aan de ene kant en de dijken en uiterwaarden aan de andere. De boerenstand was rijk vertegenwoordigd in de plaatselijke economie. De kleine boeren werkten er noodgedwongen vaak als fabrieksarbeider bij of maakten thuis manden voor de paar mandenfabriekjes die het dorp rijk was. Het overgrote deel van de Kerkdrielse bevolking was Rooms-Katholiek. Kerkdriel maakte eind jaren dertig van de twintigste eeuw deel uit van de gemeente Driel waaronder ook de dorpen Velddriel en Hoenzadriel vielen.

Deze achtergrond vormt het decor van deze indringende oorlogsroman van Robert Goesten. ‘De Kaartclub’ is zijn debuut.
‘De Kaartclub’verhaalt over een verzetsgroep van vijf mannen die regelmatig bijeen komen om verzetsacties voor te bereiden en uit te voeren. Een fatale liefde en een gedurfd moordcomplot leiden uiteindelijk tot een verrassende ontknoping.
Bezetting, verzet, romantiek en verraad vormen het fundament van de gebeurtenissen in dit boek.

Bladzijden: 240 Genre: Oorlogsroman ISBN: 90 5786 05 2x Uitgeverij Servo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Aug 2008, 12:04

Citaat van de dag 28 augustus 2008

"Vertrouw iedereen, maar coupeer de kaarten."

Finley Peter Dunne

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Aug 2008, 12:04

Katjang in Israël
Salomon Schijveschuurder


Katjang in Israël is het levensverhaal van een in het oude Ne­derlands-Indië opgegroeide, avontuurlijke en slimme zoon van een Nederlandse arts. Hij overleeft als jongen het Japanse mannenkamp Si Rengo Rengo, studeert na de oorlog medicijnen in Amsterdam, en komt pas in Nederland tot het besef wat het betekent Jood te zijn - na de Shoah. Als arts in het jonge Is­raël wordt hij tegen wil en dank bij de parachutisten van Arik Sharon ingelijfd, opereert zwaargewonden onder vijandelijk vuur en reorganiseert later de militair-medische dienst. Hij is een gedreven klinisch arts en wetenschappelijk onderzoeker.

Als jonge arts op een buitenpost in de Negev-woestijn ziet hij uit het raam van zijn kliniekje een Bedoeïnen-karavaan voorbij trekken: “De kamelen hielden halt en er maakte zich een grote, indrukwekkende vrouw van de karavaan los. Met een baby in de armen liep ze naar de kliniek. Ze trad binnen en sprak geen woord. Het kind was zichtbaar zwak en doodziek. Ze keek me doordringend aan, legde het kind op mijn tafel en verliet, achteruit lopend, de kliniek. Ik heb haar nooit teruggezien.” Het kind genas.
Tegenover het ziekenhuis waar hij werkt ligt de Japanse ambas­sade. Hij wordt er op een dag heen geroepen omdat de ambassa­deur onwel was geworden: “Hij vroeg me waar ik was geboren. Toen ik hem dat vertelde verstarde hij. Hij vroeg wel waar ik in Indonesië had verble­ven. Dat heb ik hem verteld, ook dat zijn landgenoten me als kind bijna vier jaar in een concentratiekamp hadden gestopt. Hij reikte me niet alleen zijn hand maar boog ook diep voor­over. Ik nam wel die hand, maar bleef kaarsrecht staan en liet hem alleen.”

De mengeling van persoonlijk avontuur, betrokkenheid bij de wording van de Staat Israël en tijdgeschiedenis maakt Katjang in Israël tot zo’n boeiend verhaal.

Bladzijden: 196 Genre: Biografie ISBN: 97 8905 78 60 782 Uitgeverij Servo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 30 Aug 2008, 12:05

Citaat van de dag 29 augustus 2008

"Dikwijls droom ik dat ik in de hel ben. Na het ontwaken bemerk ik, tot mijn schrik, dat ik in Holland ben."

Jacob Israël de Haan

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 30 Aug 2008, 22:09

Katjang in Israël
Salomon Schijveschuurder


Dit boek zou ik wel willen lezen als het op mijn pad kwam.
En het boek van eergister , over de eerste Westerse vrouw in japan had ik even gemist, dat lijkt me ook wel boeiend.

Groetjes
Willeke


Terug naar “Thema's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten