Scheuren in de Toekomst - Christiaan DuifDeze onlangs verschenen thriller laat op de voorkant als het ware een gebarsten venster zien waardoor je een iconisch gebouw in Brussel ziet.
zie
https://www.helmholtzverbier.com/sidtGlas speelt altijd wel een rol. Natuurlijk door allerlei glazen water, bier of andere drank die er gedronken worden. Glas dat breekt, versplintert of snijdt komt ook vaak voor. En, glas kan bevrijden. Een citaat:
“
Als ik met touw was vastgebonden, had ik kunnen proberen een stuk glas met mijn voet te pakken en me los te snijden, dacht ze spijtig. Maar een stukje glas zou niets uithalen op gehard aluminium.
Tenzij… Ze herinnerde zich iets dat ze geleerd had tijdens een reportage over veiligheid in de luchtvaart. Ze schoof de handboeien langs de pijp omhoog, ging weer staan en bekeek de barometer met meer aandacht dan daarnet.”
Samenvatting van het boek:
Wanneer de briljante hacker Dario na een korte vakantie verdwijnt, maar wel gecodeerde verzoeken om hulp mailt, gaan collega’s van het avant-garde onderzoeksbedrijf Starlab in Brussel hem zelf zoeken. Peter Lauwer neemt daarin het voortouw, vooral gedreven door schuldgevoel voor de dubieuze dingen die hij Dario voor zijn onderzoek heeft laten doen. Hij ontdekt echter al snel dat sommige collega’s er een eigen agenda op na houden en de werkelijkheid liever verborgen willen laten. Spelen de geruchten over een geheime uitvinding in de Starlab vestiging in Barcelona een rol?
Extra verwarrend voor Peter is de inmenging van de journaliste Eline, die zijn hart op hol brengt maar hem duidelijk maakt dat ze niet dezelfde gevoelens voor hém koestert.
Uiteindelijk denken ze Dario in een onwaarschijnlijke omgeving gevonden te hebben. Maar wanneer ze hem daar willen bevrijden, dreigen ze vermalen te worden in een grimmige strijd tussen een criminele organisatie en een buitenlandse geheime dienst.
De Vrij Nederland detective & thrillergids van dit jaar oordeelde: GOED en o.a. "interessant verhaal"
ISBN 978 9083501666 | luxe paperback | 656 pagina’s | €24,99 | Helmholtz & Verbier | maart 2025 |
ISBN 978 9083501680 | ebook | €12,99 | Helmholtz & Verbier | maart 2025 |