Lezersenquête

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Lezersenquête

Berichtdoor berdine » 20 Jun 2013, 14:40


Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Lezersenquête

Berichtdoor Marjo » 20 Jun 2013, 17:21

Je ken er je ei kwijt als je de tijd hebt (heb deze al een tijd geleden ingevuld), maar ik ben het niet zo eens met de boekenkeuze.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lezersenquête

Berichtdoor Dettie » 21 Jun 2013, 16:09

Helemaal met je eens, ik vind de boekenkeuze ook niet geweldig.
Veel thrillers en chicklits en weinig al dan niet literaire romans en non-fictie kwam al helemaal weinig voor.
Ik heb dat ook als aanmerking geplaatst.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Lezersenquête

Berichtdoor berdine » 21 Jun 2013, 17:07

Ik meen dat je van tevoren aan moest geven of je ook non-fictie las. Ik heb aangegeven van niet en op mijn lijst kwam geen non-fictie voor. Maar dat zal voor jou anders zijn geweest. Jij hebt vast een andere lijst voorgeschoteld gekregen.
Ik heb op mijn lijst toch tientallen echt wel literaire romans uit kunnen halen, ondanks alle thrillers. Meer dan genoeg voor hen om een selectie te kunnen maken voor nadere beschouwing. Het was toch ook alleen om een idee te krijgen van wat men in Nederland als literair beschouwd en niet wat jij de beste literaire boeken vindt?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Lezersenquête

Berichtdoor Dettie » 21 Jun 2013, 17:14

Ja ik heb dus wel non-fictie aangegeven. Maar ik zag voornamelijk thrillers en boeken zoals die van Jill Mansell voorbij komen. En er zaten ook wel literaire romans voorbij (Verhulst, Roseboom) maar voor in totaal 400 boektitels waren ze wel zwaar ondervertegenwoordigd vond ik.

Ik vond de vragen over verhaal of stijl het belangrijkste ook lastig.
Alle twee vind ik belangrijk maar dat kon je niet echt goed aangeven.
Het is meer het een niet zonder het ander voor mij, maar die kon je niet kiezen. :(

Toch zijn die enquetes altijd wel leuk, dan sta je weer eens stil bij de dingen die je leest.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Lezersenquête

Berichtdoor berdine » 21 Jun 2013, 17:46

Je kon toch bij elke regel aangeven of je het belangrijk of niet belangrijk (en alles daar tussenin) vond? Ik wou dat ik de enquête nog eens in kon zien, maar helaas dat gaat niet. Ik vind ook stijl én verhaal belangrijk, maar je hoefde toch niet te kiezen tussen die twee?
Het klopt wel dat er erg veel Saskia Noort en consorten stonden, maar misschien had ik toevallig van het wel literaire aanbod wel veel gelezen. (Ik had nog even willen tellen, maar zoals gezegd, eenmaal meegedaan kun je de lijst niet meer opvragen)


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten