manlijke of vrouwelijke schrijver?

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

manlijke of vrouwelijke schrijver?

Berichtdoor Dettie » 05 Mei 2013, 09:05

'Ik kan uit een paar passages opmaken of een boek door een man of een vrouw is geschreven,' aldus de Britse schrijver V.S. Naipaul. Wij nemen de proef op de som. Kun je inderdaad de sekse van de schrijver herkennen aan de schrijfstijl? Doe de Naipaul seksetest van Schrijven Online en kom erachter!

http://www.virtumedia.nl/enquete/index. ... 71&lang=nl

houd bij welke antwoorden je aankruist, bijvoorbeeld op een papiertje.
Zo kun je op de antwoordpagina nagaan welke je goed had.

Dettie

Lezer100
Berichten: 809
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 19:52
Locatie: België
Contact:

Re: manlijke of vrouwelijke schrijver?

Berichtdoor Lezer100 » 05 Mei 2013, 11:50

Lijkt mij een nogal se*k*sistische stelling.

Naipaul suggereert zelfs dat vrouwen een sentimentele, banale wijze van schrijven hebben en dat hun beperkte visie op de wereld terugkomt in hun schrijfstijl.
Lezer100

Dettie
Site Admin
Berichten: 44078
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: manlijke of vrouwelijke schrijver?

Berichtdoor Dettie » 05 Mei 2013, 12:21

Ach Lezer100 vrouwen hebben wel meerdere dingen te horen gekregen over hun 'minderwaardigheid' ten opzichte van mannen.
Inmiddels heb ik (en ik hoop meerdere vrouwen) een erg brede rug gekregen waarlangs ik dit soort opmerkingen af laat glijden.

Dettie

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: manlijke of vrouwelijke schrijver?

Berichtdoor Inge » 09 Mei 2013, 11:39

Dettie schreef:Ach Lezer100 vrouwen hebben wel meerdere dingen te horen gekregen over hun 'minderwaardigheid' ten opzichte van mannen.
Inmiddels heb ik (en ik hoop meerdere vrouwen) een erg brede rug gekregen waarlangs ik dit soort opmerkingen af laat glijden.

Dettie
Lezer100 schreef:Lijkt mij een nogal se*k*sistische stelling.

Naipaul suggereert zelfs dat vrouwen een sentimentele, banale wijze van schrijven hebben en dat hun beperkte visie op de wereld terugkomt in hun schrijfstijl.


Veel mannen (en let op, ik scheer niet alle mannen over dezelfde kam) hebben de emancipatie van de vrouw (selectief?) gemist :D :D :D Die denken nog altijd dat vrouwen een soort wezens zijn die enkel goed zijn achter de oven en in de kinderkamer, die niet zelfstandig kunnen denken en die totaal afhankelijk zijn van de mening van een man :D :D :D
Vind ik eerlijk gezegd wel leuk, want dat soort mannen kun je zo om je vinger winden als vrouw :D :D :D

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: manlijke of vrouwelijke schrijver?

Berichtdoor berdine » 09 Mei 2013, 19:42

:D :D :D :D :D


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten