En nu de lezer aan het woord

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

En nu de lezer aan het woord

Berichtdoor Dettie » 02 Mei 2012, 16:22

Boekblad aan Zee 2012: de eerste sprekers

Meer dan ooit moeten boekhandels en uitgeverijen luisteren naar wat hun klanten en de lezers willen. Want klanten die niet vinden wat ze zoeken blijven weg. Boekblad aan Zee (15 juni) heeft als thema ‘En nu de lezer aan het woord’.

Justo Hidalgo, oprichter en directeur van het Spaanse 24Symbols, is de keynote speaker bij Boekblad aan Zee op 15 juni. Hidalgo zal vertellen over de filosofie en werkwijze van 24Symbols, dat wel het Spotify genoemd wordt van de boekenwereld. 24Symbols is een Spaans bedrijf dat boeken in the cloud verkoopt en grote internationale ambities heeft.

Echt lezersgericht is dit. Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?
24 symbols blijkt dus dat je wel boeken kunt lezen maar niet in bezit hebt, een keynote speaker is een ceremoniemeester, en wat boek in the cloud verkopen is??? (Ik vermoed dat ze bedoelen dat je het product, het boek, zelf niet in handen krijgt)

Een andere meldt:
Het boekenvak moet ophouden met productgericht denken. Mensen die boeken lezen zien zichzelf niet als lezers.

Hoe zien zij zichzelf dan wel? Als slagers? Bouwvakkers? Kok?

Om dingen niet uit z'n verband te rukken, hier staat het hele programma.
http://www.boekblad.nl/boekblad-aan-zee ... 0405.lynkx

Een abonnement op Boekblad is enorm duur en aangezien je wel een abonnement moet hebben kan de gewone lezer daar dus niet naar toe. De doelgroep is dus zo goed als zeker niet aanwezig.

Dettie
die een beetje cynisch wordt van dit soort gedoe

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: En nu de lezer aan het woord

Berichtdoor berdine » 03 Mei 2012, 14:01

Je dacht toch niet dat je dat artikel als buitenstaander zo maar kon lezen, hè? :shock: Inloggen of abonnee worden.......
Ik geloof ook niet dat ik interesse heb in een boekenwereld als spotify. Daar ben ik nooit verder gekomen dan me registreren, want ik begrijp niets van die digitale taal. :roll:

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: En nu de lezer aan het woord

Berichtdoor Dettie » 03 Mei 2012, 15:13

Die link naar boekblad aan zee kun je toch wel lezen? Ik ben ook geen abonnee.

Dettie

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: En nu de lezer aan het woord

Berichtdoor berdine » 03 Mei 2012, 15:24

Ja die wel, maar dan staat er "lees het hele artikel" en dat kan dan niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: En nu de lezer aan het woord

Berichtdoor Dettie » 04 Mei 2012, 08:51

Ah ja, ik zie het, die kan ik ook niet lezen. Maar dit is de site van 24 symbols http://www.24symbols.com

Het zal wel een reclame praatje zijn voor het bedrijf wat die Justo Hidalgo gaat houden.

Dettie


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten