Verzoek van een student VU Amsterdam

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Verzoek van een student VU Amsterdam

Berichtdoor Dettie » 10 Okt 2009, 17:04

Ik kreeg onderstaande een mail van deze student met het verzoek of wij mee wilden doen aan een onderzoek over o.a. lezen.
Ik heb hem gevraagd of hij ook geïnteresseerd was in de mening van bookcrossers. Ja dus! Graag zelfs!

Hier het berichtje wat hij daarna stuurde om te plaatsen op het forum.



Verschil in voorkeuren humorstijl op basis van onder andere leesgedrag.

Voor mijn scriptie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam wil ik gaan onderzoeken of, onder andere, het leesgedrag van een persoon in verband kan worden gebracht met een bepaalde voorkeur voor type humor. Leesgedrag is hierbij onderdeel van een uitgebreidere schaal, waarin interesse voor opera en theater ook worden gescoord. In dit onderzoek zullen diverse tv reclames worden vertoond en ik ben zeer benieuwd naar uw mening en houding tegenover de diverse reclames. Uiteraard geldt dat of u nu wel of geen gevoel voor humor heeft, veel of weinig leest, voor dit onderzoek zijn mensen met verschillende interesses nodig om een zo duidelijk mogelijk beeld te schetsen. Als u geïnteresseerd bent, kunt u door middel van het aanklikken van onderstaande link naar het onderzoek naar humor in reclames worden doorverwezen.

Hopelijk kunt u mij helpen bij mijn scriptie door het onderzoek in te vullen. Voor vragen en interesse betreffende mijn scriptie, kunt u contact opnemen via de mail: roderick_smeets- apestaartje- hotmail.com.

Link naar onderzoek: https://examine.vu.nl/cgi-bin/inferenti ... t_id=10889

Bij voorbaat dank voor uw moeite.

Met vriendelijke groet,

Roderick Smeets
Masterstudent Communicatiewetenschappen
Vrije Universiteit, Amsterdam

Cyra
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 Jun 2007, 15:12

Berichtdoor Cyra » 11 Okt 2009, 10:25

Ik vond het wel leuk om te doen, al zal ik afgaande op de reclames misschien een afwijkend gevoel voor humor hebben, zelfs geen glimlach.... :?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 11 Okt 2009, 10:30

Ja ik vond het ook leuk om te doen. Ben benieuwd hoe hij dit gaat interpreteren. Als we filmpjes niet leuk vinden hebben wij dan geen gevoel voor humor? Of hebben we dan gewoon een ander gevoel voor humor dan hij? Of hebben mensen die bouquet boeken lezen een ander gevoel voor humor? Ik vraag me af wat voor conclusie getrokken gaat worden

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 11 Okt 2009, 17:37

Ik snap niet wat het verband van die filmpjes is met je leesgedrag of cultuurinteresse. Maar vooruit...


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten