Boeken online bestellen??

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Gast

Boeken online bestellen??

Berichtdoor Gast » 14 Jul 2008, 21:43

Hallo

Ik heb de laatste maanden heel veel boeken online gekocht. Vooral via COSMOX. Deze leveren ook gratis aan huis. Als ik prijzen van boeken van COSMOX en BOL vergelijk, komen die toch vaak overeen.

Ik vroeg me nu af, of er belgische mensen zijn die ervaring hebben met bestellen en leveren met BOL? Of met iets anders?? Als ik in Nederland zou wonen, zou ik precies ook niet twijfelen om bij bol te bestellen. Maar hier in Belgïë...

Ook op de site van het KRUIDVAT staan vaak zeer voordelige boeken. Maar daar is er dan weer een leveringskost van bijna 5 euro.

Bestellen jullie hier in belgië misschien nog met iets anders?

Want eerlijk gezegd vind ik de Standaard-boekhandel wat te duur.
Ik ga kiezen en neuzen in de boekenwinkels en zoek dan het goedkoopste boek ergens... ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 15 Jul 2008, 08:56

Ik bestel vrij vaak ik het buitenland (amazon, via Nederlandse boekhandels, ...). OK, men moet natuurlijk verzendingskosten betalen, maar wegens de goedkope dollar compenseert dit toch wel bij bestellingen in Amerika.

Verder koop ik ook al wel eens via www.antiqbook.be (of via ...com). Dit is een groepering van antiquairs en tweedehandsboekenwinkels. Koop je iets, dan wordt dit door de site naar de desbetreffende winkel doorgestuurd. De site geeft auteur, titel, korte beschrijving van de toestand van de boeken, en de prijs (meestal in euro of dollar, maar ook al wel eens in ponden of zwitserse franken). Niet alles is hier even goedkoop, zeldzame en oudere boeken zijn anderzijds niet altijd echt duur. Je moet hier echt eerst goed rondneuzen, en eventueel je zoekparamaters eens aanpassen.

Rutger

Roel
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 Jul 2004, 12:09
Locatie: Maastricht

Berichtdoor Roel » 16 Jul 2008, 10:07

Hallo Rutger,

Ik bestel ook vaker in het buitenland. Amazon.uk, Amazon.de, Amazon.com, Buch.de, Libri.de, maar ook weleens via Antiquebook.
Een enkele keer via literairnederland website, die verbonden zijn met de Atheneum boekhandel, maar die hebben vaak weer de boeken die ik wil bestellen niet!
Overigens ben ik met alle boekhandels tevreden.
Trouwens mocht je denken, waarom steun je zo'n reus als Amazon, daar hoef je tegenwoordig geen zorgen meer over te maken, omdat bij Amazon, net als andere reuzen honderden andere kleine boekhandels zijn aangesloten. Zo heb ik al vaker via zulke kleine boekhandels (niet online dus) interessante boeken te pakken gekregen.


Rutger schreef:Ik bestel vrij vaak ik het buitenland (amazon, via Nederlandse boekhandels, ...). OK, men moet natuurlijk verzendingskosten betalen, maar wegens de goedkope dollar compenseert dit toch wel bij bestellingen in Amerika.

Verder koop ik ook al wel eens via www.antiqbook.be (of via ...com). Dit is een groepering van antiquairs en tweedehandsboekenwinkels. Koop je iets, dan wordt dit door de site naar de desbetreffende winkel doorgestuurd. De site geeft auteur, titel, korte beschrijving van de toestand van de boeken, en de prijs (meestal in euro of dollar, maar ook al wel eens in ponden of zwitserse franken). Niet alles is hier even goedkoop, zeldzame en oudere boeken zijn anderzijds niet altijd echt duur. Je moet hier echt eerst goed rondneuzen, en eventueel je zoekparamaters eens aanpassen.

Rutger


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten