Leestest

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Leestest

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2018, 20:12

Ik deed een test. En ik ben:

Gelukzoeker
Boeken zijn essentieel om je goed te voelen. Je geniet er mateloos van te vertoeven in de wereld van een boek. Je leest ook om stil te staan bij wie je bent en tot rust te komen.
Je leest het liefst boeken die je fantasie prikkelen of die een andere kijk geven op problemen. Lezen is voor jou een geneesmiddel tegen de kwaaltjes van het leven.

https://daaromleesik.be/leestest/?fbcli ... zsVz9qgDic

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Leestest

Berichtdoor berdine » 13 Nov 2018, 20:44

En herken je je een beetje in die omschrijving? Ik heb de test twee keer gedaan omdat er meerdere antwoorden mogelijk waren wat mij betreft, maar beide keren kom ik uit op "verrekijker", terwijl ik me meer herken in jouw omschrijving....
Daarnaast worden er twee boeken aanbevolen, waarvan ik de eerste niet noodzakelijk lezen wil en de tweede nergens heb kunnen vinden.
Dit is de verrekijker:

Je wilt je horizonten verbreden en vaste denkbeelden doorbreken. Je leest om jezelf in vraag te stellen en anders naar de dingen te leren kijken. Je leest het liefst boeken die je leiden doorheen het leven en het geloof in jezelf versterken. Lezen veranderde je manier van denken en maakte je tot wie je bent.

Op #daaromleesik mag je niet ontbreken bij Het woord bij de daad en Ander licht op de zaak!

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Leestest

Berichtdoor Marjo » 13 Nov 2018, 23:54

Ha, nou ik herken jou wel in Verrekijker!
Maar we hebben vast allemaal wel iets van de andere mogelijkheden. Ik deed de test ook nog eens opnieuw en werd tot omnivoor bestempeld. Dat past misschien wel beter bij mij dan gelukzoeker.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Leestest

Berichtdoor berdine » 14 Nov 2018, 11:58

Nou dan ken ik mezelf dus niet.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Leestest

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2018, 12:36

Nou Berdine, ik schuif naast je aan de Leestafel. Ik ben ook een...

Verrekijker

Je wilt je horizonten verbreden en vaste denkbeelden doorbreken. Je leest om jezelf in vraag te stellen en anders naar de dingen te leren kijken. Je leest het liefst boeken die je leiden doorheen het leven en het geloof in jezelf versterken. Lezen veranderde je manier van denken en maakte je tot wie je bent.

Maar eigenlijk staan bij de antwoorden niet de dingen die ik voel als ik lees. Bijvoorbeeld na een goed boek... wil ik het even laten bezinken en erover nadenken maar niet de antwoorden die daar staan en zo zijn er wel meer vragen waar niet mijn eigen antwoord bij staat, dus vul ik maar in wat er het dichtste bij komt maar eigenlijk niet klopt.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Leestest

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2018, 12:41

hihi, nu ik de test nog een keer gedaan heb met de andere antwoorden waarover ik twijfelde kan ik bij Marjo aanschuiven...

Gelukzoeker

Boeken zijn essentieel om je goed te voelen. Je geniet er mateloos van te vertoeven in de wereld van een boek. Je leest ook om stil te staan bij wie je bent en tot rust te komen.
Je leest het liefst boeken die je fantasie prikkelen of die een andere kijk geven op problemen. Lezen is voor jou een geneesmiddel tegen de kwaaltjes van het leven.


Ik herken me hier beter in dan bij de verrekijker.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Leestest

Berichtdoor Marjo » 14 Nov 2018, 12:57

Toch, ik vind 'gelukzoeker' 'niet zo leuk klinken. Dan liever een omnivoor, want dat ben ik echt wel.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Leestest

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2018, 13:08

O nou, die naam doet er eigenlijk niet zo toe, ik vind de omschrijving wel goed bij me passen. Maar ik zou me echt wel ongelukkig voelen als ik niet meer zou kunnen lezen/geen boeken meer had. Ik kan me een leven zonder boeken niet voorstellen.

Dettie

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Leestest

Berichtdoor Dettie » 14 Nov 2018, 13:10

berdine schreef:Nou dan ken ik mezelf dus niet.


Ik herken jou ook niet zo in die omschrijving Berdine. Ik vind jou meer een taal en verhaal genieter.

Dettie


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten