Leuk artikel over Leesclubs

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Leuk artikel over Leesclubs

Berichtdoor Dettie » 08 Nov 2015, 13:51

Leuk artikel over Leesclubs

http://www.ionica.nl/leve-de-leesclub/

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Leuk artikel over Leesclubs

Berichtdoor Renate » 10 Nov 2015, 14:33

Ik kan me het stukje wel herinneren.

Tja, een leesclub. Ik weet het niet. Soms lijkt het leuk, maar het is moeilijk te vinden. M'n vader is een tijd lid geweest van een leesclub, maar hij vond het op een gegeven moment niet leuk.
Ik zit wel in een vrouwengroepje, dat een keer per jaar een boekbespreking heeft. Dit keer een science fiction boek van Ursula Le Guin (niet echt een genre waar ik erg gek op ben, hoewel ik het vroeger wel veel las), dat de bibliotheek niet heeft. Voeg daar aan toe dat de bijeenkomst in Dordrecht is en ik heb er helemaal geen zin meer in.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44029
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Leuk artikel over Leesclubs

Berichtdoor Dettie » 10 Nov 2015, 16:54

Ik heb vroeger wel op een Leesclub gezeten. Dat was maandelijks in een klaslokaal van een school. Was wel interessant. Degene die het leidde zocht van alles erbij op, over de schrijver of over de tijd waarin het boek zich afspeelde of de symboliek.
Die vrouw stopte ermee, was erg jammer.
Later ook nog bij iemand thuis maar dat werd meer een borrelavond waarin alle pijntjes en ditjes en datjes werden besproken dan een Leesclub. Dus daar was ik gauw weg. :mrgreen:

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Leuk artikel over Leesclubs

Berichtdoor Inge » 10 Nov 2015, 20:06

Ik ga nog 3 keer per jaar naar de "leesclub" van de bibliotheek/Davidsfonds. Het is geen grote groep (varieert enorm in aantal) maar het is er over het algemeen wel gezellig. Het is niet hoogdravend en er zit een beetje van leeftijd in. Ik denk dat de leeftijd tussen 40 en 70 varieert.
Normaal zit Beatrijs de "leeskring" voor maar de laatste keer was ze verontschuldigd en modereerde Caroline van de bib. Het begon goed over het boek maar na een tijdje ging het vooral over bibliotheekwerking, boeken in het algemeen enz. Was eigenlijk heel boeiend.


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten