Hoera! Ik heb een bookseat!

Van alles en nog wat over boeken, literatuur enz.
(o.a. leesuitdaging 2022)
berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor berdine » 10 Aug 2014, 10:53

Tjonge, ik had niet gedacht dat het zo'n verschil zou maken! Voor wie het nog niet kent: een bookseat is een soort mini-zitzak voor een boek, een met piepschuimbolletjes gevuld kussen voor op schoot. Er zit een doorzichtig klepje op, dat je met een elastisch koordje over de onderkant van de opengeslagen bladzijde klem zet. Wil je de bladzijde omslaan, kun je het klepje eenvoudig omklappen en daarna weer in de juiste stand terug zetten.
Toegegeven, met een héél dik boek (Het lot van de familie Meijer) of een héél stugge dikke pocket, blijft het klepje niet goed zitten. Het trekt scheef en schuift deels over de tekst, maar dan nog maakt het kussen het lezen veel gemakkelijker omdat het op je bovenbenen rust, waardoor je het boek niet meer hoeft vast te houden. Je zou een gewoon kussentje kunnen nemen, maar dat laat zich niet zo gemakkelijk in elke gewenste positie duwen.
Ik heb erg veel last van mijn handen, moet voortdurend mijn boek herpakken omdat mijn handen pijn gaan doen, vaak meerdere keren per pagina. Het viel me gisteren op hoe mijn lastige handen het lezen verstoorden! Ik werd steeds uit mijn concentratie gehaald door het moeten zoeken naar een andere positie voor mijn handen. Nooit beseft! Nu lees ik ongestoord door. Wat een genot!

Google maar eens naar dit juweeltje! Ze kosten rond de 30 euro. Een absolute aanrader!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44028
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Dettie » 10 Aug 2014, 11:08

ha wat een heerlijk vrolijk bericht Berdine. Vooral als je zo'n last van je handen hebt zijn ze ideaal.
Ben helemaal blij voor je!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Marjo » 10 Aug 2014, 11:20

Ik ken ze, en weet hoe handig ze zijn. Maar ik heb er geen. Nog niet.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Renate » 10 Aug 2014, 14:11

berdine schreef:Tjonge, ik had niet gedacht dat het zo'n verschil zou maken! Voor wie het nog niet kent: een bookseat is een soort mini-zitzak voor een boek, een met piepschuimbolletjes gevuld kussen voor op schoot. Er zit een doorzichtig klepje op, dat je met een elastisch koordje over de onderkant van de opengeslagen bladzijde klem zet. Wil je de bladzijde omslaan, kun je het klepje eenvoudig omklappen en daarna weer in de juiste stand terug zetten.
Toegegeven, met een héél dik boek (Het lot van de familie Meijer) of een héél stugge dikke pocket, blijft het klepje niet goed zitten. Het trekt scheef en schuift deels over de tekst, maar dan nog maakt het kussen het lezen veel gemakkelijker omdat het op je bovenbenen rust, waardoor je het boek niet meer hoeft vast te houden. Je zou een gewoon kussentje kunnen nemen, maar dat laat zich niet zo gemakkelijk in elke gewenste positie duwen.
Ik heb erg veel last van mijn handen, moet voortdurend mijn boek herpakken omdat mijn handen pijn gaan doen, vaak meerdere keren per pagina. Het viel me gisteren op hoe mijn lastige handen het lezen verstoorden! Ik werd steeds uit mijn concentratie gehaald door het moeten zoeken naar een andere positie voor mijn handen. Nooit beseft! Nu lees ik ongestoord door. Wat een genot!

Google maar eens naar dit juweeltje! Ze kosten rond de 30 euro. Een absolute aanrader!

Ik heb ze wel eens gezien bij een boekwinkel in de Frederik Hendriklaan, waar ik altijd even binnenloop als ik er langskom. Eigenlijk kijk ik daar alleen of men nog nieuwe heruitgaven van Pim Hofdorp heeft en zo nu en dan om tijdschriftenbakken te kopen. Van m'n handen heb ik gelukkig geen last, dus ik heb zo'n grappig ding nog niet nodig.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor berdine » 10 Aug 2014, 16:01

Renate schreef:Ik heb ze wel eens gezien bij een boekwinkel in de Frederik Hendriklaan, waar ik altijd even binnenloop als ik er langskom. Eigenlijk kijk ik daar alleen of men nog nieuwe heruitgaven van Pim Hofdorp heeft en zo nu en dan om tijdschriftenbakken te kopen. Van m'n handen heb ik gelukkig geen last, dus ik heb zo'n grappig ding nog niet nodig.

Als je het nodig hebt, is het te laat...... :mrgreen:

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Renate » 10 Aug 2014, 16:22

Het zou misschien handig kunnen zijn om het boek met partituren van The Beatles op te zetten, als ik daarmee bezig ben.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor berdine » 10 Aug 2014, 16:27

Ja, ik denk het wel, hoewel, misschien een beetje groot. Ik weet niet of die dan genoeg steun hebben aan de bovenkant. Ik zou zeggen: neem ze mee naar de boekhandel en probeer!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Renate » 10 Aug 2014, 19:53

berdine schreef:Ja, ik denk het wel, hoewel, misschien een beetje groot. Ik weet niet of die dan genoeg steun hebben aan de bovenkant. Ik zou zeggen: neem ze mee naar de boekhandel en probeer!

Het boek is niet echt groter dan een gewoon boek, wel dik met ruim 1100 pagina's. Het heeft ook een harde kaft, dus die zorgt ook nog voor steun.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Hoera! Ik heb een bookseat!

Berichtdoor Inge » 12 Aug 2014, 07:39

Dat is nu nog eens een tip!
Met boeken zoals "Ik ben pelgrim" heb ik ook last van mijn arm en pols. Ik heb al alles geprobeerd, aan tafel lezen (vind ik niet zo prettig ontspannen lezen), het boek op 500 verschillende manieren houden maar het blijft zo dat het na een tijdje gewoon te zwaar wordt. Ik was al een eind aan het dubben of ik toch nog de digitale versie zou kopen (wat eigenlijk weggegooid geld is omdat ik bijna op 3/4 van het boek ben) maar zo'n kussen lijkt me een beter oplossing.


Terug naar “Diversen - proza”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten