Nominaties Anna Bijns Prijs 2012 bekend!
Op donderdag 20 september, tijdens de live-uitzending van De Avonden (radio 6/VPRO), zijn de nominaties voor de Anna Bijns Prijs 2012 bekendgemaakt.
In alfabetische volgorde van de auteurs:
Dit is van mij van Saskia de Coster (Prometheus, 2009)
Weg van Minke Douwesz (Van Oorschot, 2009)
Lastmens van Elke Geurts (Nieuw Amsterdam, 2010 )
De vrouw met de sleutel van Vonne van der Meer (Contact, 2011)
Koetsier Herfst van Charlotte Mutsaers (De Bezige Bij, 2008)
De terugkeer van Lupe García van Carolina Trujillo (Meulenhoff, 2009)
De jury van de Anna Bijns Prijs 2012 bestaat uit Wouke van Scherrenburg (voorzitter), Herman Pleij, Arjen Fortuin en Liddie Austin.
Lees verder http://www.annabijnsprijs.nl
Nominaties Anna Bijns Prijs 2012 bekend!
Re: Nominaties Anna Bijns Prijs 2012 bekend!
Nou dat moet Minke Douwesz maar worden dan..ik heb de andere niet gelezen.
Ja ik heb De vrouw met de sleutel gelezen en dat was wel een erg mooi boek maar ik denk zomaar dat dat boek niet wint.
Dettie
Dettie
Ha, ik heb De vrouw met de sleutel ook gelezen en ik vond het een vreselijk boek. Dus ik hoop dat dat niet wint... 

O meen je dat nou? Ik vond het wel heel mooi ook een origineel idee zo'n boek over iemand die als bijverdienste voor gaat lezen.
Maar ik denk dat een verhalenbundel, wat het boek van Vonne van der Meer eigenlijk is, nooit zo sterk staat om in de prijzen te vallen, dan moeten de verhalen uitzonderlijk goed zijn en ze zijn heel goed maar niet goed genoeg denk ik.
Dettie
Maar ik denk dat een verhalenbundel, wat het boek van Vonne van der Meer eigenlijk is, nooit zo sterk staat om in de prijzen te vallen, dan moeten de verhalen uitzonderlijk goed zijn en ze zijn heel goed maar niet goed genoeg denk ik.
Dettie
Ja ik meen het. Ik vond het soms tenenkrommend kinderachtig geschreven. Het idee voor het verhaal was inderdaad heel origineel.
Het is Minke Douwesz geworden!!!
Hartstikke goed!
Hartstikke goed!