Nominaties Prijs van de Jonge Jury 2012

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Nominaties Prijs van de Jonge Jury 2012

Berichtdoor Marjo » 10 Apr 2012, 15:48

Morgen wordt bekend wie zal winnen. Zal het weer Francine Oomen zijn? Of misschien dit keer de overigens afwezige Mel Wallis-de Vries? Of toch Elle van den Bogaart?

Morgen weet ik het.

Er zijn bijna 7.000 stemmen uitgebracht voor de Prijs van de Jonge Jury 2012! De vijf boeken met de meeste stemmen zijn genomineerd voor de Prijs van de Jonge Jury 2011. En dit zijn*:

Verdoofd – Elle van den Bogaart (Van Holkema & Warendorf)
Knalhard – Caja Cazemier (Ploegsma)
Topjob! Tafel 7:3 cola! – Marion van de Coolwijk (De Fontein)
Hoe overleef ik mijn vader? (en hij mij!) – Francine Oomen (Querido)
Vals – Mel Wallis de Vries (De Fontein)

Tijdens de Dag van de Jonge Jury op woensdag 11 april in het AFAS Circustheater te Scheveningen wordt bekend gemaakt wie de winnaar is van Prijs van de Jonge Jury 2012.

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Nominaties Prijs van de Jonge Jury 2012

Berichtdoor Marjo » 11 Apr 2012, 18:00

Mel Wallis-de Vries zou afwezig zijn in verband met haar zwangerschap. Toen het moment van prijsuitreiking daar was, bleek ze toch gekomen te zijn!
Dan weet je het al wel: ze heeft gewonnen!!!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44097
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Nominaties Prijs van de Jonge Jury 2012

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2012, 12:12

Wel heerlijk eens een andere winnaar dan Francien Oomen, hoe zeer het haar ook gegund is natuurlijk.
Maar het werd wel vervelend op het laatst. Als Slee en Oomen op de nominatielijst stonden dan wist je het vaak al.
Net als de top 2000 aan het eind van het jaar, de nummer 1 is al jaaaaren dezelfde. Onbegrijpelijk vind ik dat, hoe mooi Bohemian rapsodie ook is, maar ja. Kennelijk kiezen mensen toch graag voor het bekende (om niet uit de toon te vallen?) en dat is nu eindelijk doorbroken.

Dettie

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Nominaties Prijs van de Jonge Jury 2012

Berichtdoor Marjo » 12 Apr 2012, 20:37

De andere genomineerde boeken zijn veel meer meidenboeken dan deze.
In ons gezelschap waren de jongens dit jaar in de meerderheid, als dat een algemeen beeld zou zijn (is waarschijnlijk niet zo), dan ligt het voor de hand dat een boek dat zowel voor meisjes als voor jongens leuk is om te lezen, de prijs wint.

Hoewel: toen enkele kinderen een 'oratio' hielden voor Vals' legden ze dus erg de nadruk op de liefdesperikelen die in het verhaal voorkomen, en werd er nauwelijks op gewezen hoe spannend het boek is!
En is het onderwerp liefde niet meer iets voor meisjes?


Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten