Rico Hop winnaar Hotze de Roosprijs 2022

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Rico Hop winnaar Hotze de Roosprijs 2022

Berichtdoor Marjo » 14 Jul 2022, 08:55

Rico Hop heeft de Hotze de Roosprijs gewonnen met zijn debuut ‘Dwars & Co’. De schrijver ontving een cheque van € 4.500,- uit handen van wethouder Cultuur Wessel Breunesse. De twee andere finalisten – Tim van den Berg met ‘Nog één dag’ en Tijs van Marle met ‘Knots’ – ontvingen ieder een aanmoedigingsprijs van € 750,-. De prijs voor het beste boekverslag is voor groep 6 van Tamarinde in Zaandam, de klas van Juf Ellen. De leerlingen worden beloond met een schoolreisje naar het Kameleondorp in Friesland.

Zeer terecht!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Rico Hop winnaar Hotze de Roosprijs 2022

Berichtdoor Dettie » 14 Jul 2022, 12:19

Heb jij het gelezen Marjo? (Ik zie het niet op Leestafel)
Het lijkt qua beschrijving veel op Loser boeken, denk ik:

Afbeelding
Dwars & Co

Heb jij dat ook weleens? Dat je vreselijke jeuk hebt op plekken waar je nét niet bij kunt? Of dat er nog maar een piepklein velletje toiletpapier aan de rol hangt, nét nadat je een grote boodschap hebt gedaan? Of dat er plots alleen nog maar ijskoud water uit de douche stroomt?

Je denkt zeker dat zulke dingen zomaar gebeuren? Dat het soms gewoon flink tegenzit...

Fout! Deze dingen gebeuren niet zomaar. Echt niet. Dit is het sluwe werk van... De dwarsliggers.

Een dolkomisch avontuur over kleine, gekke wezentjes die werken voor Dwars & Co. Een bedrijf dat maar één taak heeft: mensen het leven zuur maken!

Met héél veel tekeningen!

Uitgeverij Lannoo

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Rico Hop winnaar Hotze de Roosprijs 2022

Berichtdoor Marjo » 14 Jul 2022, 18:14

viewtopic.php?f=7&t=16834&p=160185&hilit=rico+hop#p160185

Nee, ik heb er geen verslag van gemaakt, maar het er wel over gehad.


Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten