Hotze de Roosprijs 2019

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Marjo

Hotze de Roosprijs 2019

Berichtdoor Marjo » 02 Jun 2019, 13:07

De prijs ging naar het boek van Barbara Barend en Marlies van Cleeff. Hun boek is van Dromen van succes (WPG Kindermedia/Condor)

http://www.leestafel.info/barbara-baren ... van-succes

Zaanstad reikt ook dit jaar weer de Hotze de Roosprijs uit voor het beste boek van een debuterende kinderboekenschrijver. De winnaar ontvangt een geldbedrag van maar liefst 4.500 euro. Daarmee is gemeente Zaanstad de enige gemeente die startende schrijvers zo’n steun in de rug geeft.

Kinderjury
De jury bestaat uit leerlingen van groep 6 en 7 van zestien Zaanse basisscholen. Zij hebben de afgelopen vier maanden de boeken gelezen van zestien debuterende kinderboekenschrijvers en daaruit hun favoriet gekozen.

Inmiddels zijn de stemmen geteld en zijn de drie schrijvers bekend die bij de basisschoolleerlingen favoriet zijn.
De finalisten zijn…

De drie schrijvers die met hun boek de meeste stemmen kregen, zijn in alfabetische volgorde:

Barbara Barend en Marlies van Cleeff, auteurs van Dromen van succes (WPG Kindermedia/Condor)
Frans van Deijl, auteur van Billy de binnenjongen (Uitgeverij Kluitman)
Dave Goldstein, auteur van Bijna vergeten (Uitgeverij Holland)

Dettie
Site Admin

Re: Hotze de Roosprijs 2019

Berichtdoor Dettie » 03 Jun 2019, 11:25

Apart dat dit boek gewonnen heeft! Non-fictie nog wel.
Vaak gaat het toch om loserachtige verhalen.

Dettie

Marjo

Re: Hotze de Roosprijs 2019

Berichtdoor Marjo » 03 Jun 2019, 16:25

Het verbaasde mij ook. Nu heb ik de andere twee niet gelezen, maar alleen al om het feit dat het levensverhalen zijn. Ik dacht niet dat zo;n boek populair zou zijn. (bij ons niet, moet ik eens iets aan proberen te doen)

Terug naar “Prozanieuws”