1e plaats Vlaamse Kinder- en Jeugdjury 10-12 jaar

nieuws over literatuur, taal, schrijvers enz.
(geen reclame voor nieuwe boeken plaatsen)
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

1e plaats Vlaamse Kinder- en Jeugdjury 10-12 jaar

Berichtdoor Dettie » 13 Mei 2019, 17:52

De oorlog die mijn leven redde van Kimberly Brubaker Bradley kwam afgelopen zaterdag als winnaar uit de bus bij de Vlaamse Kinder- en Jeugdjury (categorie 10-12 jaar). Dit ontroerende oorlogsverhaal heeft al vele lovende recensies ontvangen in o.a. Trouw en werd getipt door de Grote Vriendelijke Podcast.

De oorlog die mijn leven redde is een van de favoriete boeken van Janneke Schotveld, auteur van de serie Superjuffie: 'Alles wat in ieder leven voorbijkomt zit in dit verhaal: liefde in allerlei vormen, verlies en geworstel met het leven. Geschreven met humor en warmte. Een heerlijk boek!'
Het verhaal gaat verder in De oorlog die ik eindelijk won, dat in januari 2019 verscheen.

De oorlog die mijn leven redde gaat over negenjarige Ada die door haar klompvoeten nog nooit een stap buiten de deur gezet heeft. Als haar broertje geëvacueerd wordt uit Londen om aan de oorlog te ontsnappen, grijpt Ada haar kans en glipt weg om hem te volgen. Er ontstaat een sterke band tussen Ada en Susan, de vrouw die de twee kinderen verplicht in huis neemt, maar is hij sterk genoeg om de oorlog te overleven?

zie ook https://vimeo.com/334858781

Dettie

Terug naar “Prozanieuws”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten