ja er ging even iets fout, mijn PC was wat traag, maar dat is nu goed gezet.
Ik vind blogs met lange stukken tekst zonder witregels heel akelig lezen. Het wordt dan een brij van letters.
Je kunt altijd toestemming vragen om foto's te plaatsen.
Laatst plaatste ik een recensie en heb ik een filmpje erbij gedaan over de opbouw van het boek.
Maar eerst even de schrijver gevraagd of hij dat goed vond. En die toestemming opgeslagen en ook uitgeprint voor
het geval dat er toch problemen over komen. Dat werkt goed en ze waarderen het erg dat je die moeite neemt om
het netjes te vragen.
En je weet natuurlijk pas echt of niemand op jouw muziekblog zit te wachten als je er echt een maakt. Maar geen reacties
zegt nog niets. Af en toe schoon ik het forum op en dan stuur ik de forumleden een bericht met de vraag of ze nog forumlid willen zijn
en dan blijkt dat heel veel wel het forum en de site lezen maar niet reageren en dus graag forumlid willen blijven.
Niet iedereen houdt ervan te schrijven maar lezen wel graag mee.
Dettie
Vanaf vandaag schrijftips op Leestafel!
Re: Vanaf vandaag schrijftips op Leestafel!
Dettie schreef:ja er ging even iets fout, mijn PC was wat traag, maar dat is nu goed gezet.
Ik vind blogs met lange stukken tekst zonder witregels heel akelig lezen. Het wordt dan een brij van letters.
Je kunt altijd toestemming vragen om foto's te plaatsen.
Laatst plaatste ik een recensie en heb ik een filmpje erbij gedaan over de opbouw van het boek.
Maar eerst even de schrijver gevraagd of hij dat goed vond. En die toestemming opgeslagen en ook uitgeprint voor
het geval dat er toch problemen over komen. Dat werkt goed en ze waarderen het erg dat je die moeite neemt om
het netjes te vragen.
En je weet natuurlijk pas echt of niemand op jouw muziekblog zit te wachten als je er echt een maakt. Maar geen reacties
zegt nog niets. Af en toe schoon ik het forum op en dan stuur ik de forumleden een bericht met de vraag of ze nog forumlid willen zijn
en dan blijkt dat heel veel wel het forum en de site lezen maar niet reageren en dus graag forumlid willen blijven.
Niet iedereen houdt ervan te schrijven maar lezen wel graag mee.
Dettie
Tja, met m'n muzieksmaak wordt dat wat lastiger. Dan moet ik dus allerlei artiesten, die veelal in Duitsland heel bekend zijn, aan gaan schrijven, om te vragen of ik youtube-filmpjes van hun muziek zou mogen plaatsen.
Zelf lees ik op internet alles wat los en vast zit. Zo lang het me maar interesseert, vind ik de lengte van de teksten niet zo belangrijk.
Misschien zou ik het gewoon moeten proberen, maar ja, wie zit er op te wachten? Het kost me al moeite om gemotiveerd te blijven om aan m'n muziek te werken.
Ja gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
En in het begin zijn er misschien niet veel reacties, zo is Leestafel ook begonnen,
maar nu zijn er 60.000 bezoekers per maand.
Ik heb nooit reclame gemaakt voor Leestafel, mensen kwamen vanzelf en dat is juist zo leuk.
Maar je moet wel geduld hebben. Je krijgt niet meteen enorme respons verwachten.
Het gaat er om dat je het leuk vindt om te doen. Wel goede zoekwoorden voor de zoekmachine
doorgeven, dat scheelt ook.
Gewoon doen Renate!
Dettie
En in het begin zijn er misschien niet veel reacties, zo is Leestafel ook begonnen,
maar nu zijn er 60.000 bezoekers per maand.
Ik heb nooit reclame gemaakt voor Leestafel, mensen kwamen vanzelf en dat is juist zo leuk.
Maar je moet wel geduld hebben. Je krijgt niet meteen enorme respons verwachten.
Het gaat er om dat je het leuk vindt om te doen. Wel goede zoekwoorden voor de zoekmachine
doorgeven, dat scheelt ook.
Gewoon doen Renate!
Dettie
Ik vond nog een leuk artikel:
Het verschil tussen thema en onderwerp
http://www.boekschrijven.nl/wat-schrijv ... onderwerp/
-
Het verschil tussen thema en onderwerp
http://www.boekschrijven.nl/wat-schrijv ... onderwerp/
-