Arend van Dam schrijft Kinderboekenweekgeschenk 2020
Arend van Dam, auteur van onder meer het dubbel bekroonde De reis van Syntax Bosselman: verhalen over de slavernij, schrijft het Kinderboekenweekgeschenk 2020!
Anne Stalinski, die een Zilveren Penseel ontving voor haar illustraties in De bromvliegzwaan en andere verhalen over onze taal van Arend van Dam, zal het Kinderboekenweekgeschenk illustreren.
Mylo Freeman maakt het Prentenboek van de Kinderboekenweek.
Voor het eerst in 25 jaar doet de brancheorganisatie voor het christelijke boek (BCB) mee met de Kinderboekenweek. Door de samenwerking krijgt de Kinderboekenweek en daarmee het kinderboek nog meer aandacht.
Het Kinderboekenweekgeschenk wordt jaarlijks tijdens de Kinderboekenweek door de boekhandel cadeau gedaan bij besteding van tenminste € 10 aan kinderboeken.
De Kinderboekenweek bestaat al sinds 1955 en is de grootste leesbevorderingscampagne voor kinderen in Nederland.
In 2020 vindt de Kinderboekenweek plaats van 30 september t/m 11 oktober 2020 met het thema En toen?, waarbij kinderen de geschiedenis in duiken en werelden van vroeger ontdekken door het lezen van boeken.
Arend van Dam: ‘Mijn hele leesleven duik ik het liefst in verhalen die echt gebeurd zijn. Met dit Kinderboekenweekgeschenk ben ik dan ook van plan om geschiedenis te schrijven.’
Bron: Persbericht
Arend van Dam schrijft Kinderboekenweekgeschenk 2020
Re: Arend van Dam schrijft Kinderboekenweekgeschenk 2020
De perfecte keuze denk ik. Arend van Dam is goed in geschiedenis en in verhalen vertellen!
Re: Arend van Dam schrijft Kinderboekenweekgeschenk 2020
Helemaal met je eens!!
Dettie
Dettie