F.B. Hotz - Dood weermiddel en andere verhalen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

F.B. Hotz - Dood weermiddel en andere verhalen

Berichtdoor Marjo » 01 Jun 2009, 20:23

Werd me aanbevolen, maar het zijn ten eerste verhalen, en ten tweede: het is nogal somber...

Lees het verslag, klik hier http://www.leestafel.info/fb-hotz

Marjo

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 02 Jun 2009, 10:53

Nee, echt vrolijk lijkt het me niet inderdaad.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: F.B. Hotz - Dood weermiddel en andere verhalen

Berichtdoor Renate » 22 Aug 2022, 15:00

M'n vader heeft hem gekend en hij had ook nog een biografie over hem. Ik geloof niet dat hij een vrolijk leven had. Naar ik meen was er iets met een moord en er was ook iets met Helga Ruebsamen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: F.B. Hotz - Dood weermiddel en andere verhalen

Berichtdoor Dettie » 24 Aug 2022, 10:45

Even opgezocht

"Hotz' ex-vrouw hertrouwde met zijn beste vriend, de trompettist Serein Pfeiffer (eerder getrouwd met de schrijfster Helga Ruebsamen). Haar tweede huwelijk hield niet lang stand en in 1970 stak zij Pfeiffer dood in een vlaag van waanzin. Zij werd veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf.
Voor Hotz was het feit dat de moeder van zijn kind een moord had gepleegd (op zijn boezemvriend nog wel) zo traumatisch, dat de rest van zijn leven erdoor werd bepaald.
Zijn biografe Aleid Truijens noemt dit Hotz' "oerverhaal". Hierdoor en door zijn toenemende blindheid en andere gezondheidsproblemen ontwikkelde hij zich steeds meer tot een teruggetrokken man, die weinig buiten kwam. "

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: F.B. Hotz - Dood weermiddel en andere verhalen

Berichtdoor Renate » 24 Aug 2022, 11:45

Dat klopt helemaal. Serein Pfeiffer schijnt overigens een behoorlijk drankprobleem gehad te hebben. Dat weet ik ook nog van de verhalen van m'n vader. Z'n drankgebruik deed overigens niets af aan z'n trompetspel.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten