Charles Lewinsky - Het lot van de familie Meijer (samenleesboek) april/mei 2008

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 24 Mei 2008, 00:24

:lol:
Inderdaad een heel leuk plaatje. Maar het is wel een prachtig boek... Ik lees het, tot nu toe, deel voor deel. Het tweede deel is nu bijna uit (april en mei). Het boek wordt in ieder geval meegenomen naar la douce france, wellicht voor deel drie, hopelijk lees ik het verder in een keer uit, anders in juli en augustus (5 maanden dus)!
Sterkte Dettie, ik kan me er iets bij voorstellen.
Het is gewoon een te zwaar boek om vast te houden...mijn armen, nek, schouders, ze willen na een uur gewoon niet meer!

groetjes, irene

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 24 Mei 2008, 08:48

Het is inderdaad een kanjer van een boek! Ik moet er (nog steeds) in beginnen, maar er lagen een paar boeken te dringen die echt eerst uit moesten. Nu nog eentje; een Engelse Anita Shreve en dan mag ik hierin beginnen...

Joanazinha

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 24 Mei 2008, 18:35

Arme irene! :)

Joanazinha, bereid je maar voor op een geweldige leeservaring.
Ik vond het echt een geweldig boek, heerlijk om te lezen en ook literair helemaal verantwoord. Geen enkel foutje aan te ontdekken wat mij betreft. Ik ga het zeker ook herlezen over een poosje.

groetjes van Grada
die nog steeds in Duitsland vertoeft en maar niet naar huis wil :D
'Do you think it's a whoozle?'

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 23 Jun 2008, 22:25

Ik heb hem bijna uit..... ben op blz. 599, maar moet nu toch echt op bed; morgen is weer een werkdag. Heb vandaag zo'n 300 blz. gelezen; toch handig zo'n vrije dag :D . Mijn man is van narrigheid maar een DVD'tje gaan kijken: moet dat boek vanavond nog uit? Die letters staan er morgen ook nog wel :D .
Nee hoor; hij gunt mij mijn leeswoede wel, gelukkig. Wat een schitterend boek. Helaas moet ik morgenavond werken, maar woensdagavond gaat hij toch echt uit!

Joanazinha

Dettie
Site Admin
Berichten: 44160
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Jun 2008, 07:53

Vanavond mag je verder lezen Joanazinha. :D
Ik heb mijn exemplaar weer even in de kast gezet, de boeken stromen binnen hier.

Groetjes
Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Jun 2008, 15:26

Vanmiddag vrij ter compensatie van het feit dat ik gisteravond heb gewerkt. Dat betekende: vlug naar huis en verder lezen. En nu is het boek uit en zit ik wat verdwaasd om me heen te kijken...
Wat een prachtig mooi boek. Indrukwekkend hoe Charles Lewinsky het leven van de Meijers beschrijft, met alle pesterijen die de joden zich moesten laten welgevallen zonder iets terug te kunnen doen of terug te kunnen zeggen. En toch op zo'n waardige wijze te kunnen leven en een bestaan op te kunnen bouwen. Maar ook de diepe pijn is te voelen, bijvoorbeeld wanneer Pinchas, gedwongen door een nieuwe wet, zijn slagerij - zijn lust en zijn leven - moet opgeven; of wanneer François ervoor kiest omwille van gewin zijn geloof af te zweren - en daarbij alleen maar verliest.
Dit boek staat hoog op mijn lijstje van boeken dat ik altijd aan anderen zal aanbevelen!

Joanazinha

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 25 Jun 2008, 17:53

Mooi, Joanazinha, jouw enthousiasme. En ik deel die met je hoor. Helemaal. :D

groetjes, Grada

PS Is De Steniging goed bij je aangekomen? En ga je dat nu lezen? Is wel een hele overgang, denk ik. Misschien even een pauze inlassen. ;)
'Do you think it's a whoozle?'

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Jun 2008, 18:47

Grada schreef:Mooi, Joanazinha, jouw enthousiasme. En ik deel die met je hoor. Helemaal. :D

groetjes, Grada

PS Is De Steniging goed bij je aangekomen? En ga je dat nu lezen? Is wel een hele overgang, denk ik. Misschien even een pauze inlassen. ;)


Help me even: wat bedoel je met of De Steniging goed bij mij is aangekomen? Zou ik die van jou krijgen dan en in welk kader? Ik ben helemaal blanco, maar dat kan heel goed komen doordat ik het de afgelopen maanden onwijs druk heb gehad en ik me erop betrapt heb dat ik soms gedachteloos afspraken heb gemaakt met mensen.
Maar in ieder geval: ik heb het boek niet ontvangen..

Heb jij trouwens het boek van Ángela Becerra inmiddels binnen? Dat heb ik begin vorige week naar je toegestuurd.

Groetjes,
Joanazinha

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 25 Jun 2008, 19:33

Oeps... wat een vergissing. Ik haal van alles door elkaar.
Voor mij geldt een beetje hetzelfde, dat ik te druk ben en me afspraken niet goed meer herinner.
De Steninging is naar heel iemand anders doorgestuurd.
En van jou heb ik inderdaad Angela Bercera binnengekregen.

:lol:

groetjes,
Grada
'Do you think it's a whoozle?'

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Jun 2008, 21:00

Grada schreef:Oeps... wat een vergissing. Ik haal van alles door elkaar.
Voor mij geldt een beetje hetzelfde, dat ik te druk ben en me afspraken niet goed meer herinner.
De Steninging is naar heel iemand anders doorgestuurd.
En van jou heb ik inderdaad Angela Bercera binnengekregen.

:lol:

groetjes,
Grada


Gelukkig! Hoef ik niet meer aan mezelf te twijfelen :D .
J.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Jun 2008, 23:31

Joanazinha schreef:Dit boek staat hoog op mijn lijstje van boeken dat ik altijd aan anderen zal aanbevelen!

Je enthousiasme werkt aanstekelijk :D Heerlijk te weten dat ik nog zo'n geweldig boek heb liggen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44160
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Jun 2008, 23:43

De steniging is aangekomen Grada bij een bookcrosser. Ik kreeg daar bericht van.

Groetjes
Dettie

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 26 Jun 2008, 10:16

Ha! Alle misverstanden de wereld uit. Fijn om te weten dat het boek goed is aangekomen. Dat is natuurlijk meestal ook gewoon zo, maar toch... dank voor de melding, Dettie.
'Do you think it's a whoozle?'

Dettie
Site Admin
Berichten: 44160
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Okt 2010, 15:32

Het lot van de familie Meijer staat precies 100 weken in De Bestseller 60!

Deze week staat Het lot van de familie Meijer maar liefst 100 weken in de Nederlandse bestsellerlijst van de CPNB.

De titel kwam in 2007 voor het eerst De Bestseller 60 binnen en staat deze op week op plek 59.

Uitgeverij Signatuur introduceerde Het lot van de familie Meijer met 12.500 exemplaren en inmiddels zijn er ruim 270.000 exemplaren verkocht in Nederland en Vlaanderen.

Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 09 Okt 2010, 12:29

En terecht! Ik vond het een prachtig boek. Ik heb laatst zijn tweede boek, De verborgen geschiedenis van Courtillon, gekocht. Staat nog ongelezen in de boekenkast maar wat in het vat zit......

WilV
Berichten: 3306
Lid geworden op: 18 Jan 2005, 21:28

Berichtdoor WilV » 09 Okt 2010, 14:51

ja grappig he, hoewel het niet bepaald een tussendoortje is, heeft dit boek toch erg zijn weg gevonden. Ik merk het om me heen ook, ook door minder fanatieke lezers.

Terrecht trouwens, het is inderdaad een prachtig boek.

Groetjes
Willeke


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten