Daphne Huisden - Charlatans

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Daphne Huisden - Charlatans

Berichtdoor Marjo » 02 Dec 2021, 19:16

Het derde boek van deze schrijfster. Het eerste vond ik heel verrassend, het tweede heb ik gemist.
Deze derde is weer verrassend. Het begint een beetje saai...maar dan!

Thuiskomen. Vijftien jaar na haar vertrek wil Norah de Klerk niets liever. In het idyllische Stokerdam runt haar familie sinds jaar en dag een succesvol hotel in de volkswijk Lefshaven. In haar geboortestad lijkt de tijd stil te staan. Je kunt er nog werkelijk onbereikbaar zijn, en de burgers leven met elkaar in harmonie.
Maar van het Stokerdam uit Norahs herinneringen is weinig over. De harmonie wordt in stand gehouden door het Bureau Corrigerende Dienstverlening, dat moreel gedrag afdwingt met het Samenlevingscontract.

Norah is verbijsterd: er is niets van haar stad over. De dictatuur die er heerst is verstikkend. Zij maakt deel uit van een familie die aan de zijlijn staat.
Zij wonen nog in het hotel, maar worden geplaagd door de afgevaardigden van de dictator, Etna Bakermat, de burgemeester van Stokerdam.
Norah arriveert net voor er weer verkiezingen zijn. Haar ene neef doet daar aan mee, en zijn plannen zijn prima, maar het zal hem niet lukken!
Of kan zijn broer, samen met de andere leden van de familie daar iets aan veranderen?

Wat volgt is een verrassend avontuur, met steeds bijzondere elementen.
Huisden zelf noemt het een psychologische dystopie, maar ik herken toch wel de moderne wereld in haar verhaal.

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten