Elly Persons - Ik herinner me jou

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Dettie » 07 Jul 2021, 13:21


Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Marjo » 07 Jul 2021, 13:37

Eh...lekker weglezen is wel leuk, maar er moet toch iets meer in zitten. Spanning? Geschiedenis?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Dettie » 07 Jul 2021, 13:49

Het boek gaat over een nieuwe relatie die overhaast gestart is. Er is dus nog weinig geschiedenis.
Spanning is er ook wel, maar geen spanning in die zin dat je niet meer kan stoppen met lezen. Je voelt wel dat het tot een bepaald punt zal leiden en je wil wel weten hoe dat afloopt. Maar spannend? Nee.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Marjo » 07 Jul 2021, 18:34

De geschiedenis had dan in de achtergrond aanwezig kunnen zijn. Ook niet denk ik. Dan had je dat wel gezegd.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Dettie » 08 Jul 2021, 09:35

Nee, er wordt alleen oppervlakkig over vorige relaties gesproken maar er is ook geen geschiedenis in de vorm van plaatsen in Spanje bespreken die mogelijk een geschiedenis hebben. Het is een boek over een nieuwe relatie die we volgen, meer niet.

Dettie

Vakantiegevoel1944
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 Dec 2021, 12:09

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Vakantiegevoel1944 » 03 Dec 2021, 12:44

Heb het boek achter elkaar uitgelezen. Zij komt uit dezelfde streek als ik en haar moeder zat in het zelfde bejaardenhuis als mijn moeder. Het boek gaat meer over haar karakter en haar strubbelingen hoe daar mee om te gaan met daarnaast een mooi verhaal en indrukken van Spanje en haar ambities. De vorige relaties zijn niet relevant maar een weg naar groei voor haarzelf.
Haar karakter komt mij bekend voor zou het zelf hebben kunnen schrijven heel herkenbaar. Respect voor wat zij uiteindelijk heeft bereikt en nog zal bereiken. Het gaat erom dat je jezelf in de basis niet kan veranderen en moet willen veranderen anders wordt je een schim van jezelf maar wel leren kan hoe er mee om te gaan en vaak door vele confrontaties.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Elly Persons - Ik herinner me jou

Berichtdoor Dettie » 03 Dec 2021, 13:03

Welkom vakantiegevoel 1944
Ja daar heb je gelijk in, je kunt jezelf in de basis niet veranderen maar dat is in mijn ogen wat anders dan geen empathie hebben voor een ander.
In het verhaal miste ik begrip voor haar nieuwe partner, die ook heel veel had opgezegd voor haar.
Ik zag de strubbelingen met haar eigen karakter niet in het boek. Wel dat ze af en toe bang was of het goed zou blijven gaan, maar verder legde ze veel bij Mark, er was in mijn ogen juist weinig zelfreflectie. Ik vond de flaptekst ook misleidend.

De beschrijvingen over Spanje waren inderdaad heel mooi, soms wel een beetje lang.

Het heeft haar wel veel geleerd natuurlijk. En ze is heel creatief met de omstandigheden omgegaan en toonde veel ambitie om er wat van te maken.
Maar het boek zelf viel me tegen.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten