Peter Lenssen - Genoeg geweest

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Marjo » 08 Apr 2021, 20:43

Bepaald geen boek dat je in een ruk leest. Ik moest het af en toe echt wegleggen, ik werd er somber van. Maar omdat het tegelijk mooi is, pakte ik het weer op.

Lees meer: http://www.leestafel.info/peter-lenssen

-

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Dettie » 09 Apr 2021, 12:53

Door jouw recensie wilde ik weten hoe duur het boek is en las bij Bol dit over dit boek:

"Twee betekenisvolle boeken liggen ten grondslag aan deze roman. ‘Permanent Record’ (Onuitwisbaar) van klokkenluider Edward Snowden, een onthullend boek over de ongrondwettelijke praktijken van de Amerikaanse geheime dienst NSA inzake massasurveillance, én ‘Het is oorlog, maar niemand die het ziet’ van Volkskrant-journalist Huib Modderkolk, waarin de kwetsbaarheid van de open samenleving, de schaduwkanten van het Internet en de kwalijke rol van inlichtingendiensten in Nederland worden belicht.

Toevallig staan deze boeken op de Leestafelsite
http://www.leestafel.info/huib-modderkolk
http://www.leestafel.info/edward-snowden

Het boek van Lenssen is een indringend verhaal zo te lezen. Het is ook een eng, maar vermoedelijk onontkoombaar, idee dat alles beheerst en bekeken wordt. Daar kun je maar beter niet te veel aan denken want dan durf je niets meer.

Je hebt er wel een erg mooi verslag van gemaakt, het roept op tot lezen. En deze zin: "Alsof er een hemel beschreven wordt met dreigende donkere wolken waar toch hoopvolle lichtstraaltjes doorheen schijnen." is een juweeltje!

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Marjo » 10 Apr 2021, 12:06

Dank je. Het verslag maken was net zo moeilijk als dit boek lezen. Ik weet zo net nog niet of jij het mooi vindt.
Ik had die tekst die jij hier boven hebt neergezet eerst ook in het verslag willen zetten, het is de flaptekst. Niet gedaan, des te beter dat jij het wel doet. En dat die boeken op de site staan! Dat wist ik niet.
Gisteren las ik dat er werkgevers zijn die - nu hun werknemers thuis werken- hen bespieden. Je begrijpt wel waarom ze dat zouden willen maar toch is het schandalig! Maar ja, precies wat hier aangekaart wordt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Dettie » 10 Apr 2021, 12:20

Nee mooi zal ik het niet vinden, eerder akelig vanwege de inhoud, maar het is wel een nadenkboek.

Ja werknemers die bespiedt worden... in Nederland is het niet gewoon maar er zijn landen genoeg waarbij het altijd gebeurd. Daar staan we zelden bij stil. Het is vaak 'Ver van ons bed' helaas.

Dettie

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Marjo » 10 Apr 2021, 12:22

Dat bericht ging wel over Nederlandse werkgevers. Ik denk dat ik er niet mee te maken heb, maar als je Facebook gebruikt ben je ook niet veilig.
Het is een illusie te denken dat je dat bent. Al hou ik die illusie graag nog even vast.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Dettie » 10 Apr 2021, 13:46

Ja ik had begrepen dat het over Nederlandse werkgevers ging. Nu in coronatijd is dat iets dat nu misschien meer gebeurt. hopelijk wordt het na coronatijd minder!
ik wilde alleen maar zeggen dat het in andere landen al jaaaaren gedaan wordt.

Ja facebook schijnt inderdaad niet erg veilig te zijn, maar ik neem dat risico dan maar. ik vind het nu nog, zeker in de coronatijd waardoor je al veel minder contact hebt, te leuk en wil het nog niet missen.

Dettie

Ellenvdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 Apr 2021, 19:19

Re: Peter Lenssgeen - Genoeg geweest

Berichtdoor Ellenvdh » 29 Apr 2021, 19:38

Ik ben fan van Peter Lenssen en zijn nieuwste boek Genoeg Geweest is weer van een heel ander kaliber. Spannend, verrassend en met een ontluisterende kijk op de mens. Het blijft tot het eind onzeker en daarom kon ik het boek moeilijk wegleggen. Grote thema's zoals bijv huiselijk geweld, godsdienstwaanzin, relatie vader en zoon en spionage worden op een geloofwaardige en op een pijnlijke wjjze beschreven, blootgelegd en dwingt tot nadenken. Echt een aanrader, het verhaal blijft 'nazingen'.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Peter Lenssen - Genoeg geweest

Berichtdoor Dettie » 30 Apr 2021, 09:13

O jee, je maakt me nu helemaal nieuwsgierig Ellen.

Dettie


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten