Steven Rowley - Lily en de octopus

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Annemarie

Steven Rowley - Lily en de octopus

Bericht door Annemarie »

Een prachtig debuut over iets dat alle huisdiereigenaren vroeg of laat mee zullen maken: het verlies van een huisdier, je maatje.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/steven-rowley
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Re: Steven Rowley - Lily en de octopus

Bericht door Dettie »

Ach wat een mooi verhaal, daar zal wel menig traantje bij gevallen zijn tijdens het lezen.
Dieren verliezen is afschuwelijk, vooral als ze zo hecht koppel vormden zoals Ted en Lily.

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het is heel herkenbaar allemaal. Hoewel Teds fantasie volledig met hem op de loop gaat, komen zijn emoties heel duidelijk over. Zijdelings komen ook wat familieleden en vrienden aan bod. Het verhaal is mooi aangekleed maar het draait toch echt allemaal om Ted en Lily. Prachtig.
Marjo

Bericht door Marjo »

Helpt zo'n boek? Dat vraag ik me altijd af. Vandaag vertelde iemand mij dat ze zo graag naar van die series kijkt waarin mensen afscheid moeten nemen van hun dierbaren omdat ze op sterven liggen. Afgezien van het feit dat ik niet eens wist dat die er waren, kan ik me niet voorstellen dat ik dat zou willen zien.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je het helemaal niet leest 'omdat..', maar dat het toevallig op je weg komt. Ik denk dat je dan anders reageert.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Geen idee of zo'n boek helpt. Het is gewoon een mooi verhaal waar ik me goed in kan leven omdat ik weet hoe het is een hond te verliezen. Wat wel een zeker gevoel van troost geeft, is de herkenbaarheid. Bijvoorbeeld op het allerlaatst, dan zijn de gedachten van Ted bijna identiek aan mijn gedachtes destijds.

De series waar jij hebt over hebt, ken ik wel van naam maar ik kijk er nooit naar. Veel mensen hebben er echter baat bij en dat is dan prima. Ik denk dat het ook in die series om het gevoel van herkenning gaat. Dat werkt troostend. Je bent bent dan niet meer de enige die zoiets meemaakt.
Plaats reactie