Julia Franck - De nieuwe kok

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Plaats reactie
Annemarie

Julia Franck - De nieuwe kok

Bericht door Annemarie »

De Duitse schrijfster Julia Franck brak door met het boek De middagvrouw. Onlangs is ook haar debuutroman De nieuwe kok naar het Nederlands vertaald. In deze roman komt het schrijftalent van Franck al duidelijk naar voren.

Lees mijn recensie hier: http://www.leestafel.info/julia-franck
Renate

Re: Julia Franck - De nieuwe kok

Bericht door Renate »

Behalve de middagvrouw heeft de bibliotheek nog 3 andere boeken van haar, maar dit zit er helaas nog niet bij, zelfs niet in het Duits.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Deze is ook net deze week uitgekomen dus je zult nog even geduld moeten hebben. :)
Renate

Bericht door Renate »

En ik heb al zo veel geduld :)
Dettie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Dettie »

Dat klinkt als een bijzonder boek. Ze heeft een niet al te best karakter schrijf je maar toch gun je haar dat ze de vrijheid proeft.
Kan ik daaruit opmaken dat haar karakter nogal meevalt en je haar eerder als slachtoffer ziet van haar charismatische moeder?

Dettie
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ze is geen rotmens of zo maar ze is geen vrouw voor wie je onmiddellijk een enorme sympathie koestert. Dat komt ook omdat ze zich niet goed als mens heeft kunnen ontwikkelen omdat haar dominante moeder alle ruimte opeiste. Daarom voel je medelijden met haar. Ze is moe en verbitterd en dat is heel goed te begrijpen. Je gunt haar een beter leven.

Dat van dat slechte karakter komt in de ontknoping het meest naar voren maar daar kan ik niks over verklappen. Ook heeft ze gelogen over belangrijke zaken.
Plaats reactie