Colm Tóibín - Brooklyn

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin

Colm Tóibín - Brooklyn

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2010, 10:44

Brooklyn is een simpel èn boeiend boek. Ik heb het sinds een paar dagen uit en loop me sindsdien af te vragen, waarom ik er toch zo graag in verder wilde lezen.

Lees verder, klik hier http://www.leestafel.info/colm-toibin

berdine
Laatst gewijzigd door Dettie op 25 Mei 2010, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 12 Apr 2010, 10:55

Heb je het in het Engels gelezen berdine? Ik zie nergens een Nederlandse versie. Het lijkt me zo'n verhaal waar je in een familie plonst die je gelijk mag en daardoor wil weten hoe het verder met de personages gaat.

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 12 Apr 2010, 14:54

Ja, dat klopt. Er is nog geen vertaling.
In het geval van dit boek ging het nogal grappig. Ik las ongeveer een jaar geleden de recensie van Brooklyn in onze krant. Ik gaf hem aan mijn man met de mededeling dat ik dat boek wel met mijn verjaardag wilde hebben. Ik kreeg het ook, maar het bleek in het Engels. Wij gingen terug naar de boekhandel en het was geen probleem: ze zouden de Nederlandse uitgave bestellen. Die was volgens de recensie bij De Geus verschenen. Nakijken kon niet meer want mijn heer gemaal had de recensie weggegooid :shock: :roll: :shock: grrrr!
Het boek kwam maar niet en De Geus gaf de boekhandel steeds maar geen antwoord. Uiteindelijk bleek dat de vertaling pas eind 2010 zou verschijnen! Ik besloot dan maar te wachten...totdat ik, in een andere boekhandel, in de boekenweek op zoek naar een, niet al te duur tweede boek om aan het juiste bedrag te komen, tegen Brooklyn aanliep. Weliswaar de Engelse versie, maar voor de helft van de prijs! Tja, het moest zo zijn en ik heb hem toen toch maar weer gekocht. De taal van het boek is echter zo eenvoudig, dat je vergeet dat je het in het Engels aan het lezen bent. :D

Dettie
Site Admin

Berichtdoor Dettie » 13 Apr 2010, 13:26

Wel een heel apart verhaal berdine. Het lijkt er inderdaad op dat het zo moest zijn. Ondanks het eenvoudige Engels, wacht ik toch maar op de vertaling. het lijkt me een mooi boek.

En hoe is het nu afgelopen met je bestelling?
(Wij gingen terug naar de boekhandel en het was geen probleem: ze zouden de Nederlandse uitgave bestellen)

Dettie

berdine

Berichtdoor berdine » 13 Apr 2010, 14:34

O, ze konden die bestelling niet zo lang in het systeem houden en toen heb ik in plaats daarvan Suikerspin van Erik Vlaminck genomen. Geen slechte ruil! Een van de mooiste boeken (zo niet het mooiste), die ik het afgelopen jaar heb gelezen.

Dettie
Site Admin

Re: Colm Tóibín - Brooklyn

Berichtdoor Dettie » 06 Jul 2024, 17:13

Er is een vervolg verschenen op dit boek, getiteld Long Island.

Zie de recensie in NRC https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/04/gr ... m=20240705

Dettie

Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”