Jeffrey Eugenides - Middlesex

Reacties op recensies van, door leden gelezen, boeken en discussie samenleesboeken
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Jeffrey Eugenides - Middlesex

Berichtdoor Dettie » 25 Okt 2005, 18:02

Ik ben twee keer geboren: De eerste keer als meisje op een voor Detroit merkwaardige smogloze dag in januari 1960; daarna nog eens als jongen van veertien in een eersthulpspreekkamer in Michigan in augustus 1974. Deze openingszin geeft meteen aan waar het boek over gaat: hermafroditisme.

Lees verder... Klik hier http://www.leestafel.info/jeffrey-eugenides

Bernadet
Laatst gewijzigd door Dettie op 12 Jun 2009, 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 25 Okt 2005, 19:50

Je vond het de moeite waard? Waarom kwam ik er dan niet doorheen? (niet serieus bedoel, hoor)
Ik vond het een warboel, en het onderwerp stond me niet aan..

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jeffrey Eugenides - Middlesex

Berichtdoor Renate » 06 Okt 2022, 14:08

Klinkt als een interessant boek, hoewel de dikte me wat tegenstaat. Misschien een zomerboek? Lekker op m'n balkon lezen?
De Centrale Bibliotheek in Den Haag heeft het in ieder geval.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Jeffrey Eugenides - Middlesex

Berichtdoor Dettie » 06 Okt 2022, 14:51

Ik heb een hekel aan dikke boeken Renate, normaal gesproken kom ik niet door dikke boeken heen maar dit boek las heel fijn weg. Ik denk dat je het inderdaad wel weet te waarderen.

Dettie

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Jeffrey Eugenides - Middlesex

Berichtdoor Renate » 06 Okt 2022, 15:06

Het is niet zo zeer dat ik niet van dikke boeken houd, maar ik zou gewoon een soort leesdagje in moeten lassen. Even niet de hele dag achter de computer en eens niet aan m'n muziek werken. En wanneer kan dat nu beter als in de zomer, als het lekker weer is om op m'n balkon te zitten. Dat heb ik dit jaar voor het eerst verschillende keren gedaan om de krant te lezen. (Vroeger zat ik wel bij m'n vader op het balkon.) Misschien volgend jaar ook weer eens planten op m'n balkon zetten. Potten en bakken genoeg, maar gevuld met dode planten, of wat is aan komen waaien en niet te vergeten een wespennest.

Het thema van het boek spreekt me ook wel aan. De argumentatie van de arts ben ik vaker tegen gekomen.


Terug naar “Door leden gelezen boeken en samenleesboeken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten