Hoi, nieuw hier!

Leden stellen zich voor
Gebruikersavatar
Irisdb
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 Apr 2013, 14:52

Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor Irisdb » 22 Apr 2013, 15:07

Hoi iedereen,

Mijn naam is Iris, 23 jaar en ik studeer cultuurwetenschappen. Literatuur is hier erg belangrijk en op het moment ben ik bezig met mijn scriptie die zal gaan over Fifty Shades of Grey. De populariteit van deze boeken vind ik zo opvallend en verrassend dat ik onderzoek wil doen naar de oorsprong en distributie van deze trilogie. Graag hoor ik dus de mening van andere mensen :)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2013, 15:23

Hoi Iris,

Welkom op het forum.
Helaas voor jou heb ik de boeken niet gelezen dus ik kan daar verder ook niets over zeggen.

Groet
Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor dbeuker » 22 Apr 2013, 23:14

Hoi Iris,

Als je bekend zou zijn met de 64 sutra's van Osho, dan zou je weten dat sexualiteit voelbaar maken, met woorden, die je verbeelding kunnen strelen, dan begrijp je meteen waarom deze boeken aanslaan.. Net als vroeger de fantastische erotische
boeken uit engeland.. Je zou het kunnen illustreren met een lied van van Kooten en De Bie: Mag ik uw genetaliën toucheren!! Deze woorden doen je niks, maar als je gewoon zegt wat je in je stoutste dromen gewoon durft te zeggen, dan is het prikkelend en stimulerend.. Ik heb kama sutra lessen gehad, dus vandaar...
dick
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...

Gebruikersavatar
Irisdb
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 Apr 2013, 14:52

Re: Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor Irisdb » 23 Apr 2013, 09:18

Het is dan ook niet bepaald een nieuw fenomeen, en ik ben bekend met hoe 'woorden tot de verbeelding kunnen spreken' Persoonlijk denk ik dat het feit dat er een vrouwelijke auteur achter de boeken zit als opmerkelijk ervaren wordt.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor Dettie » 23 Apr 2013, 11:12

Anaïs Nin, vrouw, schreef ook prikkelende boeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ana%C3%AFs_Nin

http://www.hotel-boekenlust.nl/klassiek ... 77%29.html

Heleen van Rooyen doet dat ook heb ik begrepen. Ik ken haar boeken niet dus zeker weten doe ik dat niet.
Maar ik denk niet dat de hype zit in het feit dat het een vrouwelijke auteur is. Eerder denk ik dat vrouwen nu meer ervoor uit durven komen dat ze prikkelende boeken (willen) lezen.

Ook denk ik dat het zo is dat een vrouw gewoon geen lustgevoelens mocht hebben, dan deugde ze niet. Vrijen gebeurde lange tijd altijd alleen als de man dat wilde, dat het voor een vrouw ook prettig kon zijn was niet bekend of wilde men niet aan. Ondanks open en klip en klare televisie-uitzendingen bleef deze gedachte toch wel hangen Misschien zijn de boeken voor veel vrouwen taboedoorbrekend en daarom zo'n succes.

Dettie

dbeuker
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 11:53
Locatie: Schagerbrug

Re: Hoi, nieuw hier!

Berichtdoor dbeuker » 24 Apr 2013, 23:15

Ik denk dat in het westen, over dit onderwerp vaak normistisch wordt gedacht, maar in het Oosten denken de hindoes er heel anders over.. Daar is juist de man die de gevoelens van de vrouw respecteerd en dat nu de tijd rijp is, dat men in het westen die taboes durven te doorbreken.. De vrouw mag nu eindelijk ook eens genieten..
De gezegende sprak: Ook dit gaat voorbij...


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten