Ik ben Karin en beoefen Falun Dafa

Leden stellen zich voor
Karin63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 Jun 2011, 15:19
Locatie: Alken
Contact:

Ik ben Karin en beoefen Falun Dafa

Berichtdoor Karin63 » 22 Jun 2011, 15:34

Hallo allemaal!

Ik ben Karin, 48 jaar en woon in Alken. Ben al 26 jaartjes gehuwd met een hele lieve man, moeder van drie kinderen in de leeftijd van 23 - 21 en 9 jaar.

Als verpleegkundige werk ik half time nachtdienst in een Rust en Verzorgingshuis, een job die ik graag doe.

Mijn hobby' s zijn lezen, reizen, gezond en vegetarisch koken, spirituele forums bezoeken, origami lotusbloemen maken en mediteren.

Sinds december 2006 beoefen ik Falun Dafa, het is een oude cultivatiewijze voor de verfijning van lichaam en geest. Het kent lichamelijke oefeningen met langzame vloeiende bewegingen en meditatie. Centraal in de beoefening van Falun Dafa staat het bestuderen en cultiveren van de principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

En verder ben ik ontzettend blij dit forum en jullie te hebben gevonden via Google!

Dankjewel voor het lezen en indien er vraagjes zijn, stel ze gerust.

Groetjes, Karin ;)
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam & geest

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Berichtdoor berdine » 25 Jun 2011, 12:43

Welkom, Karin. Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn, die precies weten wat Falun Dafa is. Ik ook niet. Een vorm van Boeddhisme?
Wat boeken betreft zul je hier wel ideeën opdoen! Commentaar op wat er gelezen wordt is altijd welkom. En verslagen van wat je zelf leest.......Dettie is gek op verslagen! ;)

Groetjes,

Berdine

Karin63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 Jun 2011, 15:19
Locatie: Alken
Contact:

Berichtdoor Karin63 » 27 Jun 2011, 08:26

Dankjewel voor het welkom Berdine! :D

Falun Dafa is geen Boeddhisme, het is ook geen religie. Het is een cultivatiewijze voor het verfijnenen van lichaam & geest. Cultivatie betekent verfijnen, verbeteren. Het is afkomstig uit China.

Het is eeuwenlang van leraar op leerling doorgegeven en in 1992 aan het publiek bekend gemaakt door Dhr. Li Hongzhi. De methode bestaat uit vijf meditatieve lichaamsoefeningen en een filosofie gebaseerd op waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

Het is dus een combinatie van oefeningen, meditatie en moreel leven. Ik voel me heel goed door het doen van de oefeningen. Enkele voordelen zijn grotere hoeveelheden energie en verminderde vermoeidheid; betere gezondheid; grotere weerstand tegen ziektes; betere slaap; emotionele balans; een gevoel van kalmte; een positiever perspectief; verbeterde relaties; meer zelfbewustzijn; een dieper gevoel van betekenis en spirituele groei.

Op de website kan je terecht voor meer informatie:
http://www.falundafa.org/Dutch/

;)
Falun Dafa / Falun Gong

Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam & geest

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 27 Jun 2011, 10:55

Hoi karin,

Welkom bij Leestafel.
Falun Dafa 'ken' ik onder de naam Falun Gong waar veel over te doen is in en buiten China.
Als ik het zo lees (via jouw link) dan heeft dit veel weg van het taoisme maar ook herken ik hierin wat in de boeken van Eknath Easwaran staat. Niet dat ik iets in een hokje wil duwen overigens.
Ik zag ook dat de boeken van Li Hongzhi in het Nederlands op internet staan

http://www.falundafa.org/Dutch/boeken.htm

Verder hoop dat je van Leestafel geniet, er staan veel boekverslagen op de site, variërend van kinderboeken, thrillers, romans tot non-fictie.

Wat lees jij graag? ( buiten de boeken van Li Hongzhi dan :) )
Heb je bepaalde schrijvers die je graag leest of een bepaald genre?

Zelf lees ik graag (auto)biografieën, literaire- en historische romans, kinderboeken en non-fictie over allerlei onderwerpen. Thrillers en Science Fiction is aan mij niet zo besteed.

Dettie

Karin63
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 Jun 2011, 15:19
Locatie: Alken
Contact:

Berichtdoor Karin63 » 28 Jun 2011, 08:26

Dag Dettie,

Hartelijke dank voor het welkom!

Ja, op de Falun Dafa website kan je enkele boeken lezen die vertaald zijn naar het Nederlands. In 1995 werd het hoofdboek Zhuan Falun gepubliceerd, het werd in meer dan twintig talen vertaald en er zijn er nog meer in aankomst. Zhuan Falun dient als leidraad voor het beoefenen van Falun Dafa, en is een uiteenzetting over de universele principes waarachtigheid, mededogen en verdraagzaamheid.

De boeken van Eknath Easwaran kende ik nog niet, ben eens gaan googlen op het internet en het lijken interssante boeken. Een beetje het genre boeken welk is verkies te lezen. Bedankt voor de tip Dettie! Mijn voorkeur gaat uit naar het lezen van spirituele, filosofische en wetenschappelijke boeken.

;)
Falun Dafa / Falun Gong

Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam & geest


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten