LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Gast

Berichtdoor Gast » 25 Apr 2008, 22:12

Hallo allemaal. Ik meldde me een tijdje geleden aan en nam intussen de tijd om hier wat topics te bekijken. Het lijkt me een site waar ik nog heel wat kan bijleren, complimenten aan de deelnemers :D

Over mezelf: ik ben gerd en ik recenseer voor enkele internetsites, vooral thrillers. Mijn literaire voorkeur gaat uit naar "goede boeken", liefst excellente boeken, boeken waarin je helemaal opgaat en waardoor je de wereld om je heen vergeet. Dat kunnen romans zijn, of thrillers. Mijn ervaring met andere genres (neem fantasy) is eerder klein, zonder dat dat feit een waardeoordeel inhoudt.

Mijn gezin, werk, andere hobby's en sociale verplichtingen stellen paal en perk aan mijn leestempo. Desalniettemin lees ik ongeveer een boek per week. Om een paar favorieten te noemen (en straks lig ik in mijn bed en bedenk ik weer andere :? ): Henning Mankell, George Pelecanos, Fred Vargas, Ian Rankin, Charles Den Tex, Willem Elsschot, Andrea Camilleri, ... Ik heb recent genoten van de verstripping van Kaas van Willem Elsschot door Dick Matena. Ook de nieuwste van Den Tex, Cel, is een aanrader van formaat.

Ik weet wel zeker dat de andere bezoekers van de Leestafel mijn liefde voor boeken delen. Ik blijf hier wat rondhangen, en wie weet ga ik door jullie weer andere boeken lezen. 8)

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 25 Apr 2008, 22:16

Welkom! Ik ben ook een liefhebber van o.a. Henning Mankell en Ian Rankin; een nieuwe thriller-liefhebber, leuk! Naast het 'gewone' samenleesboek is er ook altijd een spannend samenleesboek; je inbreng is meer dan welkom! In ieder geval: veel lees(tafel)plezier!

Joanazinha

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 26 Apr 2008, 13:58

Ik weet wel zeker dat de andere bezoekers van de Leestafel mijn liefde voor boeken delen. Ik blijf hier wat rondhangen, en wie weet ga ik door jullie weer andere boeken lezen. 8)


Welkom gerd,

Zelf ben ik niet zo'n thrillerlezer maar er zijn er hier genoeg die dat wel graag lezen. Maar je liefde voor boeken kan je hier zeker delen!

Groetjes
Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 27 Apr 2008, 16:34

Alvast welkom gerd.

Rutger

Morgan Le Fay

Berichtdoor Morgan Le Fay » 29 Apr 2008, 09:35

Hola

En hier een nieuwe boekenverslaafde erbij :)
Op het moment lees ik deel 7 van De donkere toren van Stephen King en die moet uit want ik ben het zat, ik vind het niet leuk meer.
En ik heb nog 1000 boeken liggen die ik moet lezen ;)
Verder doe ik sinds kort aan bookcrossing.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 29 Apr 2008, 09:44

Welkom, welkom Morgan,

Hier op Leestafel zijn ook veel bookcrossers te vinden.
Hopelijk heb je het bij beiden naar je zin.

Groetjes
Dettie

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 29 Apr 2008, 10:35

Welkom Morgan en veel plezier hier! Ik ben naast leestafelaar ook bookcrosser; heerlijke verslaving die boeken maar pas op, het wordt alleen maar erger door deze twee clubs :D .

Groetjes,
Joanazinha

Morgan Le Fay

Berichtdoor Morgan Le Fay » 29 Apr 2008, 11:57

@Joanazinha
Ik geloof dat ik jouw naam op bookcrossing ben tegengekomen

lezen is zeker verslavend, naja, beter dan alcohol of sigaretten verslaving

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 29 Apr 2008, 12:23

Die naam..is dat van Koning Arthur? Of zit ik er nu compleet naast..

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 29 Apr 2008, 12:50

Welkom bij leestafel en inderdaad deze verslaving is beter dan sigaretten en/alcohol! En ook ik ben bookcrosser, benieuwd of je mijn naam ook eens tegenkomt.....Raden maar!

groetjes, irene

Morgan Le Fay

Berichtdoor Morgan Le Fay » 30 Apr 2008, 17:49

Marjo schreef:Die naam..is dat van Koning Arthur? Of zit ik er nu compleet naast..


helemaal goed geraden. :D

Sylvia

VOORSTELLEN Sylvia

Berichtdoor Sylvia » 14 Mei 2008, 12:27

Ik heet Sylvia en ben 50 jaar. Ik heb een zoon van 17 en 2 katers.
Vanaf dat ik kon lezen las ik al graag boekjes en was voor niemand meer te bereiken. Toen ik op de lagere school zat ging mijn moeder elke 14 dagen met ons naar de bibliotheek in Den Haag waar werd voorgelezen en daar kon je natuurlijk boekjes uitzoeken. Pinkeltje werd favoriet net als later Billy Bradley en Pitty op kostschool :lol: .
Ik heb op de Sociale Academie in een paar Leesclubs gezeten. Nu ben ook alweer jaren lid van een Leesclub. Wij hebben onze Leesclub "de Diepgang" genoemd omdat we vaak ook in een deuk liggen :lol: :lol: . Ik lees het liefst psychologische romans of autobiografieen.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 14 Mei 2008, 16:07

Hoi Sylvia, welkom op Leestafel.
De pinkeltjeboeken heb ik geloof ik allemaal gelezen. De mooiste vond ik Pinkeltje en de gouden pen. Al zou ik nu totaal niet meer weten hoe het verhaal ging.
Ik ben ook gek op (auto)biografieën.

Hopelijk heb je het naar je zin hier enne wij hebben ook enorme "diepgang" oftewel we lachen graag! :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Jul 2008, 16:25

Hallo allemaal !!

Mijn naam is Didi. Ik heb me vorig jaar al bij jullie laten registreren, maar het is er nooit echt van gekomen om een reactie te plaatsen. Alsof ik niet goed durfde... :oops: Ik heb wel al veel van jullie aanbevolen boeken of samenleesboeken gelezen. En daaruit onstaan voor mij dan weer nieuwe favoriete schrijvers. Dus bedankt voor de kennis!!

En omdat ik regelmatig boeken of schrijvers tegenkom op jullie forum waarvan ik dan denk: " Hé, die heb ik ook gelezen of die ligt klaar op de-nog-te-lezen-stapel " (die altijd maar hoger wordt :lol: ) tintelen m'n vingers om toch ook eens een reactie te geven en mee te delen in jullie plezier van het lezen!

Ik krijg alleen m'n boeken zo snel niet uitgelezen als sommigen van jullie, ben blijkbaar een heel trage lezer zeker...

Oja, m'n topfavoriet is Henning Mankell !! Ik lees de boeken en mijn man bekijkt de serie... !! Maar daarnaast ook Karin Fossum, Karin Slaughter, Unni Lindell, Preston en Child, Tess Gerritsen en de boeken van de serie "bestseller auteur"

In ieder geval, ik hoop nu eens wat meer te reageren en niet alleen in stilte jullie forum te lezen.

Groetjes !!

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jul 2008, 17:21

Hoi Didi,

Welkom, welkom hier.
Wat leuk dat je je voorstelt! Beter laat dan nooit hoor.
Wij vinden het altijd hartstikke leuk als mensen reageren, dus gewoon doen.

Groetjes
Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Jul 2008, 18:02

Ja, ik ga m'n best doen om te reageren. Maar jullie lijken elkaar ook allemaal zo goed te kennen. Dan ga ik al vlugger gewoon lezen, dan mezelf ertussen te mengen. Verkeerde gedachte hé.

Ook altijd leuk als ik af en toe belgische lezers zie... de wereld kan toch klein zijn hé !

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Jul 2008, 19:42

Welkom DIDI. De wereld is inderdaad klein. Boortmeerbeek ligt alvast niet zo ver van Rotselaar.

Na een tijdje leer je elkaar zeker beter kennen.

Gewoon reageren, zou ik zeggen.

Rutger

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 12 Jul 2008, 20:22

Didi schreef:Maar jullie lijken elkaar ook allemaal zo goed te kennen.


We zijn allemaal als vreemden voor elkaar begonnen maar sommige mensen zijn al vanaf het begin bij Leestafel en na zo'n 4 jaar leer je elkaar wel een beetje 'kennen'. En dat is echt leuk. Gewoon meekletsen hoor dan leren we jou ook kennen en jij ons. :D

Dettie

Gast

Berichtdoor Gast » 12 Jul 2008, 20:23

Hey Rutger

Rotselaar ligt inderdaad in m'n achtertuin!!
Ha, leuk dat ik hier al 1 belg ken :lol:
Niet dat het iets uitmaakt voor de andere lezers hoor! Begrijp me niet verkeerd. In tegendeel, in België heb ik zo nog niet veel van deze leuke en goede forums tegengekomen over alles wat met boeken te maken heeft. Daar staan ze in Nederland toch een stapje ( of 2 ) in voor denk ik zo!! ;)

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 13 Jul 2008, 11:05

Je bent gewoon met je Vlaamse achterste in de Hollandse boter gevallen..door Leestafel te vinden!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 Jul 2008, 11:08

Marjo schreef:Je bent gewoon met je Vlaamse achterste in de Hollandse boter gevallen..door Leestafel te vinden!


Daar ben ik ook dankbaar voor, Marjo. Veel is er inderdaad in Vlaanderenland aan degelijke literaire discussiefora nog niet te vinden.

Rutger

Marga
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Sep 2008, 14:05

Berichtdoor Marga » 21 Sep 2008, 15:05

Dag allemaal,

Vandaag kwam ik via via op deze site terecht en vond het meteen een goede reden om me aan te melden.
Ik lees graag maar het komt er vaak niet van. Ik hoop nu ik hier aanbeland ben weer meer te gaan lezen.
Ik hou van diverse genres. De laatste tijd lees ik vooral boeken op het spirituele vlak.
nu ga ik maar eens rondkijken zodat ik nog wat kan leren van jullie.
Groet, Marga

Gast

Berichtdoor Gast » 21 Sep 2008, 20:46

Welkom Marga,

je zult hier zeker wel iets naar je gading vinden.

Rutger

Marga
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Sep 2008, 14:05

Berichtdoor Marga » 22 Sep 2008, 15:40

Dankje Rutger! :D

Ik heb al wat gesnuffeld hier en daar en het ziet er veelbelovend uit...
Groet, Marga

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Sep 2008, 15:45

Hoi Marga,

Heel hartelijk welkom hier!

Groetjes
Dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten