LEDEN STELLEN ZICH VOOR

Leden stellen zich voor
Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 24 Jul 2007, 09:03

Welkom Skoi,

Ja er is veel te vinden hier. Eigenlijk van kinderboek tot literatuur.
En ja het geleerde zal je zeker kunnen gebruiken, wij zijn allemaal echte boekenwurmen en vinden bijdragen, toevoegingen, nieuws, over boeken praten enz enz altijd erg prettig.
Als je nog vragen hebt kan je die altijd stellen.

Groetjes
Dettie

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 24 Jul 2007, 12:38

Ook van mij een hartelijk welkom, skoi! :)
'Do you think it's a whoozle?'

Anja

Berichtdoor Anja » 30 Jul 2007, 11:31

Welkom Skoi :)

EdgarK
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 Aug 2007, 20:53
Contact:

Berichtdoor EdgarK » 08 Aug 2007, 20:58

Hallo,

Ben Edgar komt uit beverwijk en ben 21 jaar oud!
Tot een jaar geleden had ik niks met boeken maar ik heb nu helemaal de smaak te pakken!
Heb net de Schaduw van de Wind uitgelezen en ik moet zeggen dat ik het een supergoed boek vind!

Nog mensen die tips hebben voor een boek dat op deze lijkt?

Alvast Bedankt!

elviratoverspin
Berichten: 386
Lid geworden op: 21 Mei 2005, 22:33
Locatie: leuven

Berichtdoor elviratoverspin » 08 Aug 2007, 21:23

welkom Edgar!
Schaduw van de Wind heb ik (nog) niet gelezen, maar let op wat je hier vraagt: voor je het weet krijg je waslijsten met boeken die je eigenlijk nog wel graag zou willen lezen :D Op dat vlak is de site vreselijk verslavend en frustrerend en heerlijk tegelijk!

Elvira
"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 08 Aug 2007, 21:40

Welkom op Leestafel, Edgar.

Scaduw van de wind heb ik ook nog niet gelezen.
Twee boeken waarvan ik heel erg genoten heb zijn:

Joe Speedboot van Tommy Wieringa
Het leven van Pi van Yann Martell

Groetjes. Tiba.

gemma
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 Aug 2007, 12:20

Berichtdoor gemma » 13 Aug 2007, 12:37

hallo,

ik ben Gemma en ik lees zoveel mogelijk. Afhankelijk van de bezigheden wisselt dat nogal.

Momenteel lees ik "Het huis van de moskee" van Kader Abdolah en vind het erg mooi.

groetjes, Gemma

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 13 Aug 2007, 13:09

Welkom, EdgarK.
En natuurlijk ook gemma.
Veel plezier hier!

:) Ariadne
'Do you think it's a whoozle?'

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 13 Aug 2007, 13:31

Welkom op Leestafel, Gemma.
Hopelijk heb je het hier naar je zin.

Tiba.

Henny

Berichtdoor Henny » 21 Aug 2007, 20:22

Hallo allemaal,

Ik ben Henny, geboren in 1957, woon met 2 zoontjes in Den Bosch en, niet verwonderlijk, hou veel van lezen, het liefst literatuur maar ook thrillers.

Groetjes,
Henny

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 21 Aug 2007, 21:54

Welkom Henny! Hopelijk heb je het naar je zin hier op Leestafel.

Groetjes,

Sarah

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 21 Aug 2007, 21:58

Veel leesgenot en aangename uurtjes op Leestafel.

Tiba.

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 21 Aug 2007, 22:19

Dag Henny,

Nogmaals van harte welkom hier.
We zijn van hetzelfde jaar, dus dat moet wel een goed jaar zijn.
Veel plezier hier.

:) Ariadne
'Do you think it's a whoozle?'

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 21 Aug 2007, 23:14

Ha die Henny! Nogmaals welkom..en al meteen actief bij raad het boek. Super! Heel veel leestafelplezier. Hopelijk zien we je nog vaak op het forum.

groetjes, irene

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Aug 2007, 13:15

En ik ben van het jaar 1956 dus veel schelen we niet.
Welkom Henny, veel leesplezier aan 'de leestafel'.

Dettie

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 06 Sep 2007, 12:00

Ey allemaal,

Ik ben Steven en lees al een hele tijd mee op deze site, maar het was er nog niet van gekomen om mijzelf te registreren. Vandaag toch maar gedaan.
Ik ben een derdejaarsstudent Economie&Bedrijfseconomie en Nederlands Recht en lees echt van alles, als ik iets tegenkom wil ik het lezen.

Steven

Sarah
Berichten: 169
Lid geworden op: 19 Jun 2004, 00:30

Berichtdoor Sarah » 06 Sep 2007, 12:18

Welkom Steven! Leuk dat je je nu toch aangemeld hebt! Je bent dus een alleslezer, begrijp ik? Heb je wel een voorkeur voor bepaalde boeken?

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 06 Sep 2007, 12:42

Hoi Steven, welkom hier!

Vertel... wat heb je allemaal gelezen?

Dettie

Grada
Berichten: 337
Lid geworden op: 05 Jul 2006, 17:18

Berichtdoor Grada » 06 Sep 2007, 13:49

Hey Steven,

Leuk dat je al lang meeleest en ook dat je je nu dan toch meldt hier. Vertel eens, wat lees je zoal?
Van harte welkom en veel plezier.

Ariadne
'Do you think it's a whoozle?'

Steven
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 Sep 2007, 11:54
Locatie: Vlaardingen

Berichtdoor Steven » 06 Sep 2007, 16:19

Sarah schreef:Welkom Steven! Leuk dat je je nu toch aangemeld hebt! Je bent dus een alleslezer, begrijp ik? Heb je wel een voorkeur voor bepaalde boeken?


Ik zal maar eenmaal quoten, anders wordt het een beetje overdreven. Uiteraard heb ik wel voorkeuren en eigenlijk heeft dat op 2 gebieden betrekking. Ik lees graag historische romans en daarnaast houd ik van dikke boeken. Toen ik 16 jaar was adviseerde de docent Nederland om 'Hersenschimmen' een keer te lezen, waarop ik vroeg hoe dik dit boek was.
Uiteraard reageerde ze nogal verontwaardigd, in de gedachte dat ik net als de meeste leerlingen niet veel wil lezen.
Voordat ze echt kon reageren ging ik verder met wat ik wilde zeggen: 'Ik lees namelijk alleen boeken met meer dan 400 pagina's.'

Inmiddels ben ik er wel achter gekomen dat er er genoeg dunnere boeken zijn die ook een geweldig verhaal in zich hebben. Toch blijf ik een liefhebber van dikkere boeken. Ik houd ervan om me door een boek heen te werken, dingen te moeten verwerken en op het eind kunnen genieten van het verhaal.

Maar verder als alleslezer. Ik lees detectives, thrillers en science-fiction. Zo heb ik ook heel het oeuvre van bijvoorbeeld Stephen King en Asimov gelezen, maar voornamelijk toen ik jonger was. Ook wil ik nog weleens fantasy lezen, zolang het maar niet te overdreven is. Momenteel lees ik toch meer literatuur en non-fictie boeken over de geschiedenis.

Het geheim van het alles lezen is volgens mij gewoon dat je elk boek moet nemen zoals het is en daaruit moet genieten. Van elk boek dat ik lees geniet ik, zolang het maar niet droevig slecht is. Van bijvoorbeeld de Da Vinci Code heb ik genoten tijdens het lezen, omdat ik het boek aanvaardde als een filmscript. Zodra ik klaar ben met lezen kan ik het wel keihard afkraken, zoals dus ook bij Dan Brown gebeurde. Hierdoor lees ik eigenlijk gewoon ook elk boek uit waar ik aan begin.

Het enige boek dat ik de afgelopen 4 jaar niet heb uitgelezen is 'Stoom' van Willem van Toorn. Een boek dat zich afspeelde tijdens de industriele revolutie, maar toen de eerste 77 pagina's alleen maar over seks ging ben ik ermee gestopt. Dan lees ik wel Giphart.

Dat was denk wel het hele verhaal.

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 06 Sep 2007, 17:48

Hoi Steven,

Leuk dat je je voorstelt en uitgebreid over je leeservaringen vertelt.
Welkom aan boord!

Tiba.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Sep 2007, 16:45

Hallo allemaal

Ben net nieuw hier, maar superblij dat ik eindelijk een forum gevonden heb die enkel over boeken gaat!! Ik wou me dan ook maar meteen registreren. Maar ik zal nog veel werk hebben om dit forum even door te lezen denk ik.

Ik heb net een rugoperatie achter de rug en dus tijd zat om te lezen! Ik hoop dan ook wat bij te leren over de schrijvers die hier allemaal voorkomen.

Salukes en tot de volgende !

didi

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 25 Sep 2007, 17:19

Hoi Didi, welkom bij Leestafel!

Van welke boeken hou je? Er is hier veel te vinden en hopelijk heb je het naar je zin. Sterkte met je rug!

Groetjes
Dettie

tiba
Berichten: 1559
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 23:58

Berichtdoor tiba » 25 Sep 2007, 17:26

Hallo Didi. Welkom!
En veel plezier op Leestafel.

Tiba.

Gast

Berichtdoor Gast » 25 Sep 2007, 20:08

Hey

Wat lees ik graag?

Er is vanalles dat ik graag lees hoor.

Ik lees graag Karin Fossum en Karin Slaughter. Die heb ik bijna allemaal. Maar, je bent er blijkbaar voor of tegen lees ik hier op topics.
Het mag dus zeker spanning zijn. Maar geen Pieter Aspe en Deflo, want als je er 1 van hebt gelezen, ken je ze allemaal vind ik. Ook geen advocaten verhalen. Ik denk dat John Grisham daartoe behoord?

Af en toe ook eens iets ontspannend, of romantisch. Cathy Kelly is zo iemand.

Iets totaal anders, zoals een boek over het gevangenisleven, of reis om de wereld zoals Michael Palin lees ik ook al wel eens.

Maar ik had ook een vraag!?
Veel van de spannende boeken gaan over het oplossen van een moord of ander misdrijf. De feiten zijn dan al gebeurd en moeten nu worden opgelost. Maar eigenlijk zou ik ook eens graag iets spannenders lezen, waarbij je ook de moordenaar volgt. Waarbij je echt op de punt van je stoel zit en mee middenin het verhaal. Snap je wat ik bedoel? Ik heb ooit eens een boek van James Patterson gelezen die ik goed vond. Ook eens iets van Stephen King - the Shinning. Maar dus vraag ik me af welke schrijvers er nog zo zijn. Want het zal waarschijnlijk niet zo zijn, dat alle boeken van james Patterson of Stephen King even goed zijn. Mmm, ik weet niet of ik me duidelijk uitdruk eigenlijk.

Ik probeer nu veel te lezen van jullie topics, zodat ik er misschien achter kom, welke schrijvers me nog aanspreken.

Het is wel zo dat ik veel op zoek ga naar 2°hand sites om boeken te kopen.
Want hoe doen sommigen het toch om zoveel nieuwe boeken te kopen? En die dan blijkbaar ook nog zo snel te lezen. ( ik ben jammergenoeg een heel trage lezer)

Enfin, ik zal nog veel plezier hebben aan dit forum denk ik!!

Groetjes


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten