a touch of magic

Leden stellen zich voor
faleria
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 Apr 2010, 10:42
Locatie: gelderland

a touch of magic

Berichtdoor faleria » 08 Apr 2010, 11:06

Beste mensen,

ik ben moeder van twee kinderen. Een jongen en een meisje. Ik ben 42 jaar oud en postbode van beroep.
Met schrijven begon ik al op de lagere school. Ik schreef korte, vaak zielige verhaaltjes.
Na een tussenpauze van een x-tal jaren ben ik weer begonnen in 2002.
Ik zat in een tuinstoel en genoot van het zachte lenteweer en kreeg ineens de kriebels om iets te gaan schrijven. Dat ben ik toen gaan doen. Ik begon met gedichtjes en even later kwamen de verhalen. Ik schreef alles voor mijn kinderen en familie. Op een gegeven ogenblik schreef ik een verhaal waar ik zelf zo tevreden over was dat ik liet lezen aan een vriendin. Zij was ook laaiend enthousiast. toen ben ik het in de klassen van mijn beide kinderen gaan testen. De juffen lazen het voor en ik kreeg alleen maar positieve kritiek. Eén vriendin van mijn dochter schreef zelfs in mijn dochters vriendenboekje, dat mijn verhaal haar favoriete boek was!
Toen heb ik een paar uitgevers benaderd, maar kreeg nul op het reqest.
Pas vorig jaar stuitte ik op een POD uitgeverij, Boekscout, deze heb ik mijn volledig herziene versie gestuurd en de volgende dag al kreeg ik een mailtje dat ik gebeld zou worden. Ik werd gebeld. De dag daarop lag het contract al in de bus en drie weken later had ik het boekje in mijn handen. Nu is de verkoop aan mij. Maar dat is nog best moeilijk. Ik vind het ook moeilijk om mijn boekje te promoten, waarschijnlijk bang om mensen tegen te komen die het waardeloos vinden, maar toch.
Jullie weten nu genoeg over mij.
Vragen? Ik beantwoord ze graag.
P.S. Ik schrijf bijna uitsluitend voor kinderen. Mijn stijl is daar waarschijnlijk ook naar.
Ik ben wel bezig met een roman en een vampier verhaal. Maar daar moet ik mijn draai nog in zien te vinden.

Groetjes Faleria (De hoofdpersone uit mijn boekje)
A touch of Magic

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 22 Apr 2010, 21:40

o wat erg, ik zie je bericht nu pas faleria. Welkom op het Leestafel forum.

Reclame voor boeken maken we niet bij Leestafel. We lezen alle boeken die hier op de site en het forum staan zelf.
Ik weet niet welk genre je boek is?
Zelf lees ik geen thrillers, SF of Fantasy.

Een boek uitgeven betekent natuurlijk ook dat er negatief commentaar op kan komen maar dat is het risico van je verhaal in het openbaar brengen.
Misschien dat je iemand die je boek wil lezen een recensie-exemplaar kunt sturen?
Als het een fantasyboek is dan kun je proberen bij de fantasy-sites een recensie-exemplaar aan te bieden.

Als mensen het goed vinden en dat melden dan gaat het boek zich langzamerhand vanzelf verkopen vanwege de mond tot mond reclame.

Dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten