Hallo allemaal

Leden stellen zich voor
Crested
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Mei 2024, 13:29

Hallo allemaal

Berichtdoor Crested » 08 Mei 2024, 14:44

Hallo allemaal, ik ben Christian en ik zoek een paar jeugd/jongvolwassenen boeken, waar kan ik die vraag het beste stellen?
Ik weet nog ongeveer wat er gebeurde in de verhalen maar ik weet niet meer wie ze geschreven heeft of wat de titel was.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44155
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Dettie » 10 Mei 2024, 08:40

Je kunt je vraag hier stellen Crested.

Dettie

Crested
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Mei 2024, 13:29

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Crested » 12 Mei 2024, 13:15

Hallo Dettie,

Het zijn 4 boeken die ik zoek, allemaal boeken gelezen in de Nederlandse taal:

Boek 1
---
Het verhaal gaat over een meisje die in een wereld van drugs verwikkeld raakt en harddrugs begint te gebruiken. Op een gegeven moment komen haar ouders er achter en krijgt ze huisarrest om af te kicken en geen kans meer heeft om haar "slechte" vrienden te zien, een van die vrienden werd "de vogelverscrhikker" genoemd omdat hij lang en heel mager was. Ze krijgt van haar vrienden een postkaart opgestuurd met wensen en er staat ook een zinnetje in "mooie postzegel he?". Omdat ze weet dat postzegels soms gebruikt worden/werden om oraal drugs toe te dienen snapte ze het zinnetje en at ze van de postzegel.

Boek 2
---
Dit zou een boek uit de reeks "vlaamse filmpjes" geweest kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker meer.
Het verhaal gaat over een jongen die met zijn ouders verhuisd naar een nieuw dorp en iedereen ziet er daar raar uit. Mensen hebben een groenige huidskleur en hebben de gelaatstrekken van kikkers of padden. De jongen speelt en pest de kikkers rond het dorp graag en de bewoners waarschuwen hem om de kikkers met rust te laten. Als hij dat uiteindelijk niet doet en verder blijft gaan met kikkers te pesten, grijpen ze hem en geven hem kikkerdril te eten zodat hij ook in een soort kikkermens veranderd

Boek 3
---
Het verhaal gaat over een jong meisje die net haar vader verloren heeft. Haar moeder is helemaal op van verdriet en zoekt manieren om haar geliefde echtgenoot terug te krijgen. Het meisje vindt het maar niks dat haar moeder constant met rare mensen omgaat. Op een gegeven moment neemt haar moeder een vleermuis als "huisdier". Het meisje is snel jaloers op de vleermuis omdat hij zoveel liefde en aandacht van haar moeder krijgt. De vleermuis krijgt van het meisje een hoop banaan toegestopt zodat hij te vol zit om nog te kunnen vliegen en ze legt hem ergens op het gras waar iemand het gras aan het maaien is om van de vleermuis af te zijn. Ze kijkt naar de vleermuis terwijl de grasmaaier als maar dichter komt en ziet opeens in de ogen van de vleermuis de blik van haar vader. Ze stopt de man die het gras aan het maaien was en neemt de vleermuis terug mee naar huis en vanaf dat moment brengt ze veel tijd door met de vleermuis en is haar moeder ook blij dat het meisje het dier geaccepteerd heeft.

Boek 4
---
Over dit verhaal weet ik nog het minste maar weet nog wel dat het boeiend was.
Het ging over (ik denk) een jongen en een meisje die een grote hond hadden, hij heette "Wolf" of "Dolf" ofzo en volgens mij was de titel van het boek ook zoiets "Dolf de Wolfshond" ofzoiets
Het begon volgens mij in een plek waar ze archeologische opgravingen aan het doen waren en 's avonds kwamen ze er langs met de hond en zagen mooie gewelven en oude tunnels. Verder weet ik eigenlijk niet veel meer. Er zijn een paar spannende passages maar ik weet niet meer hoe die verliepen. Het speelde zich hoofdzakelijk af tijdens het donker en misschien speelde het verhaal zich wel allemaal op 1 avond/nacht af?

Alvast bedankt voor de hulp! Ik hoop dat iemand de boeken kent!

Chres

Marjo
Berichten: 25878
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Marjo » 12 Mei 2024, 19:21

oei, ik ken er niets van

Crested
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 Mei 2024, 13:29

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Crested » 13 Mei 2024, 09:46

Ik ben ook wel heel vaag met de synopsis van de verhalen. Als het iets zou helpen, deze boeken heb ik een jaar of 20-25 geleden gelezen.
Bedankt aan ieder die kan helpen :)

Dettie
Site Admin
Berichten: 44155
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Dettie » 13 Mei 2024, 12:23

Misschien is het eerste boek het boek "Dit van moet ik je vertellen" van René Swartenbroekx, maar het gaat wel over een jongen ipv een meisje.

Ik zoek nog even verder

dettie


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten