Panoptes stelt zich voor...

Leden stellen zich voor
Panoptes
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 Jan 2016, 14:05

Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Panoptes » 05 Jan 2016, 14:22

Hallo, ik ben een man van 61 uit Antwerpen en mijn schermnaam is Panoptes.
Ik ben een absolute fan van Haruki Murakami, John Irving en Henning Mankell.
Ook "De Club Van Onverbeterlijke Optimisten" van Jean-Michel Guenassia staat héél héél hoog op mijn hitlijst.
Naast literaire romans gaan ook literaire thrillers er vlot in...
Mijn grote interesses zijn dus literatuur en film.
Als hobby maak ik deel uit van een quizploeg waarmee ik wekelijks één- a tweemaal ga quizzen over gans Vlaanderen.
Groetjes en nog veel leesplezier

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Marjo » 05 Jan 2016, 18:06

Je gaat quizzen? Hoe moet ik dat voor me zien? Je gaat letterlijk naar een andere plek om een quiz te doen? Of doe je geregeld quizzen over het onderwerp Vlaanderen? Welkom overigens!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 05 Jan 2016, 20:33

Ik hoor wel eens over quizzen bij deelnemers aan 'Twee voor twaalf'. Het lijkt me zo ontzettend leuk.

Panoptes
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 Jan 2016, 14:05

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Panoptes » 06 Jan 2016, 20:04

Marjo schreef:Je gaat quizzen? Hoe moet ik dat voor me zien? Je gaat letterlijk naar een andere plek om een quiz te doen? Of doe je geregeld quizzen over het onderwerp Vlaanderen? Welkom overigens!

Wij spelen over het algemeen quizzen in ploegen van 4 tot 6 personen. Quizzen worden georganiseerd door BQB (Belgische Quiz Bond) en dit over gans Vlaanderen. Zo zijn er meerdere per week. Naargelang de sterkte van het deelnemersveld zijn er punten te verdienen en wordt er een ranking opgesteld. Te vergelijken met ranking in het tennis of golf. Onderwerpen gaan van kunst over mythologie, muziek, film, varia, actua, literatuur tot trash enz... enz... Een quiz van gemiddelde moeilijkheidsgraad (niet te moeilijk en ook niet kinderlijk gemakkelijk), is ongeveer van het niveau "Per seconde wijzer" of "Twee voor twaalf", maar dan zonder opzoekmogelijkheid natuurlijk.
Gezien deze gang van zaken niet gekend is in Nederland, zijn er Nederlandse quizploegen die regelmatig naar Vlaanderen komen om te quizzen.
Ik hoop u wat wijzer gemaakt te hebben over de materie. Het is een leuke hobby want wij zijn dus permanent bezig met het vergaren van nieuwe kennis over een brede waaier van onderwerpen...
Groetjes!

Panoptes
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 Jan 2016, 14:05

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Panoptes » 06 Jan 2016, 20:05

Renate schreef:Ik hoor wel eens over quizzen bij deelnemers aan 'Twee voor twaalf'. Het lijkt me zo ontzettend leuk.

Beste Renate,
Is ook leuk. Zie mijn antwoord aan Margot.
Groetjes

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 06 Jan 2016, 20:28

Klinkt allemaal leuk genoeg, maar ik woon nu ook weer niet zo dicht in de buurt van Vlaanderen. M'n vader en ik kijken altijd naar Twee voor twaalf en regelmatig weet ik het antwoord, terwijl de deelnemers het niet weten, hetgeen me dan regelmatig doet verzuchten dat als ik het weet, terwijl ik maar een Mavo diploma heb, de deelnemers het toch ook zouden moeten weten. Dat roep ik overigens niet bij muziekvragen, waarop ik het antwoord weet.

Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Marjo » 06 Jan 2016, 20:31

Ik heb er inderdaad nog nooit over gehoord dat het hier ook bestaat. Maar wat een leuke tijdsbesteding. Na lezen dan..

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 06 Jan 2016, 20:52

Er zijn zoveel leuke dingen. Wat mij betreft in ieder geval lezen en componeren en muziek in het algemeen.

Inge
Berichten: 1366
Lid geworden op: 18 Mei 2004, 08:47
Locatie: Kuurne België

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Inge » 09 Jan 2016, 19:28

Welkom Panoptes.

Vreemd dat dit dingen zijn die zo anders zijn. Ik dacht dat iedereen "quizzen" kende. Bij ons is er zelfs ieder jaar een op de gemeente. Een aantal jaren heb ik er ook aan meegedaan (aan die in de gemeente dan). 'k dacht dat het iets algemeen bekends was.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor berdine » 11 Jan 2016, 16:10

Heb je hier iets aan Renate? http://quizagenda.nl/ Of zoek eens naar pub-quiz (pubquiz)

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 11 Jan 2016, 20:37

Interessant hoor, al kan ik weinig andere informatie vinden op de site dan de plaats en de locatie, maar goed, misschien moet ik beter kijken.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor berdine » 11 Jan 2016, 20:42

Het gaat er vooral om of een locatie voor jou haalbaar is. Dan zou je daarna het café of de pub kunnen bellen om meer informatie te vragen. Hier zie je in elk geval waar er regelmatig iets te doen is. Je moet ergens beginnen.

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 11 Jan 2016, 20:44

Ik heb inderdaad al wat adressen in de buurt gezien.

berdine
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 Mei 2006, 20:42
Locatie: breda

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor berdine » 11 Jan 2016, 20:54

Nou leuk joh! Vraag of je eens mag kijken hoe het eraan toe gaat. Misschien kun je hier of daar invallen voor een zieke. Dan heb je een begin!

Renate
Berichten: 5898
Lid geworden op: 22 Jun 2014, 15:29

Re: Panoptes stelt zich voor...

Berichtdoor Renate » 11 Jan 2016, 21:45

We zien wel. Tussen iets leuk vinden en daadwerkelijk de stap zetten om het ook te doen, zit een grote kloof, zeker als het om interactie met andere mensen gaat.


Terug naar “Voorstellen leden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten