Erica Pierik - Op zoek naar rust

Reacties op recensies van, door Leestafelleden gelezen, non-fictie boeken.
Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Erica Pierik - Op zoek naar rust

Berichtdoor Dettie » 06 Apr 2021, 14:47


Marjo
Berichten: 25828
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Re: Erica Pierik - Op zoek naar rust

Berichtdoor Marjo » 06 Apr 2021, 18:39

Je zei het al ooit: dit soort boeken is niets voor mij. Maar ik kan mezelf dan ook goed uitzetten. Of op een andere zender.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44026
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Re: Erica Pierik - Op zoek naar rust

Berichtdoor Dettie » 07 Apr 2021, 12:01

Ja dat uitzetten lukt me wel als ik bijvoorbeeld met Leestafel bezig ben, maar dat is bijna een dagelijkse routine geworden, een soort 'moeten'. Ik zal niet gauw een dag overslaan. Maar als ik eenmaal niet met Leestafel bezig ben en begin te denken dan buitelt alles door elkaar heen. Bijvoorbeeld In bed, dan denk ik o.a. moet de groenbak morgen buiten? Heb ik de deur wel op slot? Kan ik een nieuwe hypotheek afsluiten? Wanneer had ik ook alweer afgesproken? Wanneer moet ik dat betalen? Eigenlijk zou ik morgen weer eens moeten gymen. Kan ik morgen wandelen, wat voor weer wordt het?.
Dit zijn dan nog oppervlakkige dingen, meestal gaan de gedachtes veel dieper en dan zoek ik het weer op om te kijken hoe het zit.

Ook kan ik overdag bezig zijn en ineens denken, o ja, dat moet ook nog en dan dat doen en dan weer terug naar waar je mee bezig was, tot de volgende onderbreking.
Ik heb al to-do lijstjes aangelegd, gemediteerd, yoga gedaan, boeken gelezen met oefeningen, gesprekken gevoerd etc etc. Maar die onrust blijft, het is ook dat je vroeger veel dingen niet mocht en wel wilde of interessant vond en meer wilde weten. Dat werd vreemd of niet passend gevonden.
Je paste je constant aan, aan wat men verwachtte. En nu mag het wel maar zit het zo ingebakken dat het weer moeite kost om uit te spreken en te doen wat je écht wil.

Dat is ook wat in het boek o.a. zo mooi besproken wordt.

Dettie


Terug naar “Non-fictie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten