Twee maanden lang heb ik bijna dagelijks in dit boek gelezen en nog heb ik niet alles in mij op kunnen nemen. Maar de tentoonstelling rond Thomas More en Utopia eindigt volgende week. Dus toch maar een recensie gemaakt.
Het is zo'n rijk en overweldigend boek. Dat gaat me nog veel meer uren plezier opleveren.
Zie http://www.leestafel.info/jan-van-der-stock
Dettie
Jan van der Stock - Op zoek naar Utopia
Re: Jan van der Stock - Op zoek naar Utopia
Jee, wat heb je een werk van deze recensie gemaakt! Het is duidelijk dat je helemaal weg van dit boek bent.
Ja de recensie is wel heel lang geworden maar er is ook zoveel over het boek te vertellen. En nog heb ik het gevoel dat ik het boek tekort doe.
Het was een heel interessante tijd waarin allerlei ontwikkelingen gaande waren. De ontdekking van nieuwe werelddelen, uitvinding van goed navigatiemateriaal, het invoeren van kloktijd, de herontdekking van de Griekse wijsgeren enz. Het is op een erg prettige, toegankelijke manier geschreven ondanks de wetenschappelijke benadering, alleen de verhalen over de meetinstrumenten ging me soms iets boven mijn pet maar dan nog was het erg interessant om te lezen wat zij allemaal voor gevolgen hadden voor de navigatie en tijdmeting.
Ik heb het gevoel dat ik dankzij dit boek een hele studie heb gevolgd, geweldig.
Dettie
Het was een heel interessante tijd waarin allerlei ontwikkelingen gaande waren. De ontdekking van nieuwe werelddelen, uitvinding van goed navigatiemateriaal, het invoeren van kloktijd, de herontdekking van de Griekse wijsgeren enz. Het is op een erg prettige, toegankelijke manier geschreven ondanks de wetenschappelijke benadering, alleen de verhalen over de meetinstrumenten ging me soms iets boven mijn pet maar dan nog was het erg interessant om te lezen wat zij allemaal voor gevolgen hadden voor de navigatie en tijdmeting.
Ik heb het gevoel dat ik dankzij dit boek een hele studie heb gevolgd, geweldig.
Dettie
Soms kan je nu eenmaal niet beknopt over een boek vertellen. Dat heb jij met dit boek en dat betekent in dit geval dat je enorm genoten hebt. Leuk, jouw enthousiasme!
Prachtige recensie inderdaad. Wat geweldig zo'n boek waar je maar in blijft kijken en lezen. Klinkt eg interessant ook allemaal!