Arnaldur Indridason: Noorderveen

Reacties op recensies van, door leden gelezen, spannende boeken/thrillers
Eric
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 Jan 2005, 00:19
Locatie: Almere
Contact:

Arnaldur Indridason: Noorderveen

Berichtdoor Eric » 06 Feb 2005, 18:50

Eerder dit jaar heb ik van Arnaldur Indridason al Moordkuil gelezen, in de achteraf foute veronderstelling dat dit zijn eerste literaire thriller was. Tijdens het lezen van Noorderveen kwam ik er namelijk al snel achter dat dit boek aan Moordkuil voorafging, hoewel dat voor het verhaal zelf verder geen gevolgen had.

Lees verder http://www.thrillers-leestafel.info/arn ... ndridason/
Thrillers, Fantasy, Literatuur én de kans op gratis leesexmplaren: http://www.ezzulia.nl/

lizzy
Berichten: 174
Lid geworden op: 17 Mei 2004, 20:14

Berichtdoor lizzy » 07 Feb 2005, 17:15

Deze auteur staat op mijn lijstje om eens een keer aan te schaffen. Maar ja, zoveel keus!!

De Scandinavische schrijvers zijn sterk in opkomst de laatste jaren. Vooral met spannende boeken zijn ze heel sterk. Henning Mankell is ook zo goed.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 07 Feb 2005, 18:57

Zit je bij dit boek mee te puzzelen Eric? Je schrijft wel dat het halverwege het verhaal ongeveer weet waar het naartoe gaat. Maar wat ik nou wél leuk vind is dat je zelf ook gaat denken hoe zit het in elkaar. is dat bij dit boek zo? het klinkt allemaal wel aantrekkelijk om te lezen namelijk.

Bernadet

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 10 Dec 2008, 17:02

Fantastisch goed boek. Ik ben dit jaar een grote fan van Indridason geworden, maar had dit eerste boek van hem nog niet gelezen. Grappig om nu het begin van de relaties van Erlendur en zijn kinderen en medewerkers te zien.
Je weet inderdaad al halverwege het boek hoe het zich moet gaan ontwikkelen, maar moet toch gespannen doorlezen om het fijne ervan te weten te komen. Geen gepuzzel bij mijzelf, maar onrust om maar door en door te lezen om te zien waar Erlendur uitkomt. Zoals al eerder opgemerkt inderdaad geen spannend verhaal, maar intrigerend door het onderwerp en het volgen van de zoektocht naar de dader. En daar is Indridason heel sterk in, ook in zijn latere boeken!
Ik had dit weekend al Koudegolf van Indridason gelezen en wist dat ik nog een boek van hem in de voorraad nog te lezen boeken op zolder had liggen. Zoeken, zoeken, zoeken, vinden en gauw lezen op deze vrije dag.

Dettie
Site Admin
Berichten: 44090
Lid geworden op: 01 Jan 1970, 02:00
Contact:

Berichtdoor Dettie » 10 Dec 2008, 18:15

Wat kan je toch altijd heerlijk enthousiast zijn Johanazinha. Ik zou bijna thrillers gaan lezen! :D

Dettie

irene
Berichten: 945
Lid geworden op: 04 Aug 2005, 12:51
Locatie: Helmond

Berichtdoor irene » 10 Dec 2008, 20:00

Inderdaad een "kei"goede schrijver!! Ik las dit boek zo'n half jaar geleden en dit schreef ik er toen over:

Thrillers en lichte kost liggen bij mij altijd op het nachtkastje. Fijn om vlak voor het slapen gaan wat hoofdstukken te lezen, of bij het wakker worden...
Dit is zo'n boek dat er echter niet lang heeft gelegen... Aan begonnen, doorlezen totdat je ogen dichtvallen, meenemen naar beneden, je huishoudelijke karweitjes laten liggen en met een zucht na uren dit boek dichtklappen. Boeiend geschreven, spannend, lekker "cool"(maar wat wil je van een ijslandse auteur). Dit is mijn tweede boek van deze auteur, maar beslist niet de laatste. Wat kan Indridason schrijven zeg, geweldig!

groetjes, irene

Marjo
Berichten: 25855
Lid geworden op: 16 Mei 2004, 21:01

Berichtdoor Marjo » 10 Dec 2008, 20:26

Ik snap het niet. Ik vind er niet veel aan...weet al niet meer welke ik geprobeerd heb, maar niet de goede denk ik!
Gevonden: het was 'moordkuil'. Nooit meer de neiging gehad om een ander te lezen.

Joanazinha
Berichten: 1445
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 16:07
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Joanazinha » 10 Dec 2008, 22:43

@ Dettie: dank je *buig / bloos* :-).

@ Marjo: tja, Moordkuil heb ik (nog) niet gelezen, dus ik kan daar niets over zeggen. Ik heb Maandagskinderen, Winternacht, Koudegolf en nu dan Noorderveen gelezen en vind ze allemaal erg mooi met zo'n beetje dezelfde sfeertekening als hier bij Noorderveen. Ik mag ook graag boeken lezen waar de spanning van afdruipt, zoals van Jeffrey Deaver, maar bij de Scandinavische schrijvers vind ik vaak de sfeer zo'n goede rol meespelen. Stieg Larsson, Henning Mankell en nu Indridason: ik vind ze allemaal erg goed.
Maar het moet je gewoon liggen, over smaak valt gelukkig nog steeds niet te twisten!


Terug naar “Het spannende boek/thrillers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten